חדשות בעולם

מפתיע: זו מתנת יום ההולדת שקיבל נשיא אוקראינה זלנסקי

נשיא אוקראינה, שחגג השבוע את יום הולדתו ה-45, קיבל למתנה כרך ראשון של ספר התהילים, וציטט ממנו פסוקים במהלך נאומו בפני דיפלומטים זרים

  • י"ח שבט התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי חגג השבוע את יום הולדתו ה-45. כמתנה, קיבל כרך ראשון של ספר התהילים בתרגום לשפה האוקראינית, בכריכת עור, עם חריטה של שמו המלא "זלנסקי וולודימיר אלכסנדרוביץ". זלנסקי ציטט מן הספר מספר פסוקים במהלך נאום שנשא בפני דיפלומטים זרים.

"ואתה ה' מגן בעדי כבודי ומרים רֹאשִׁי: קולי אל ה' אקרא ויענני לא אירא מרבבות עם אשר סביב שתו עלי", ציטט זלנסקי מפרק ד', והוסיף: "אנחנו עומדים נגד הרוע כבר כמעט שנה. אנחנו מאוחדים כפי שלא היינו שנים. אנחנו אמיצים – הלוחמים שלנו פגעו ברוע בשדה הקרב. האם זה קרה רק בגלל מאמצים של אנשים – או שאלוקים שמע את תפילותינו?"

המתנה הוענקה לנשיא האוקראיני בעת שנפגש עם הרב רפאל רוטמן, מרבני קייב ויו"ר פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה, ארגון הגג שאחראי על 180 הקהילות היהודיות באוקראינה.

הרב מאיר סטמבלר, שליח חב"ד ויו"ר הפדרציה, הסביר כי החל משנת 2014 אחרי הפלישה לקרים ובמיוחד נוכח המלחמה הנוכחית עם רוסיה, רבים מתושבי המדינה מחרימים או שהפסיקו לעשות שימוש ברוסית, ומשתמשים רק בשפה האוקראינית.

"בשל כך נוצרה בעיה כאשר יהודים רבים החליטו לא להשתמש אפילו בספרי קודש מתורגמים לרוסית", הסביר הרב סטמבלר. "לפני כשנה, זמן קצר לפני פרוץ המלחמה, קיימנו פגישה בין חברי 'פדרציית הקהילות' ורבני הערים משלוחי חב"ד לבין הנשיא, הוא שמח לשמוע מאיתנו על הרצון לתרגם את ספר התהילים לאוקראינית, ואמר שישמח לקבל עותק כאשר הדבר ייצא אל הפועל".

למרות הקושי הרב, עובדי פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה עמלו בחודשים האחרונים על תרגום הספר הקדוש לאוקראינית, ביחד עם הקהילה היהודית בדנייפרו, בראשות השליח ורבה הראשי של העיר הרב שמואל קמינצקי.

העותק הראשון של ספר התהילים המתורגם ניתן, כאמור, לזלנסקי, שהתרגש מאוד מהמחווה.

אלינה טפליצקי, מנכ"לית הפדרציה, מסרה: "אנחנו עובדים כעת על תרגום מלא של כל התנ"ך וספרי יסוד יהודיים בסיסיים לאוקראינית כדי לחלק אותם בכל בתי הכנסת ובתי הספר היהודיים במדינה, ויהיו מיועדים לכל יהודי באשר הוא".

תגיות:רוסיהאוקראינהתהיליםוולודימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה