חדשות בארץ

עירית לינור למפגינים: "אם כל כך רע לכם, לכו. אנחנו נחכה לכם כאן"

"קראנו את העצומות שלכם והשתכנענו, אתם פשוט טובים מדי בשביל המדינה הזאת". לעירית לינור נמאס מכל המחאות. בטור ב"ישראל היום" היא אומרת "נתתם לנו כל כך הרבה, הגיע הזמן שגם אחרים ייהנו מכם"

  • י"ח שבט התשפ"ג
אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

"בימים אלה מתבקשים מתנגדי הרפורמה המשפטית להשתתף בפעילות שחלקה מסוכן וחלקה מגוחך", כתבה עירית לינור בטור דעה שהתפרסם בעיתון "ישראל היום", כאשר היא מתייחסת למפגינים נגד הרפורמה המשפטית ולחברות ההיי-טק שהחליטו להוציא את פעילותן הכספית מישראל. "החזקים והמפורסמים שביניהם מארגנים וחותמים על עצומות, מודיעים על הוצאת פעילותם הכספית אל מחוץ לישראל, נושאים דברים בעצימות גבוהה של רעילות, ומפגינים ודאות מוחלטת בכל הנוגע לעתיד השחור משחור שיבוא על מדינת ישראל אם יוצא חלק מהכוח השלטוני מידי מערכת המשפט וישוב אל בעליו החוקיים – נבחרי הציבור".

אך לינור מציינת בעיה אחת שאותה המפגינים לא לקחו בחשבון: "הבעיה עם נבחרי הציבור היא שמי שבוחר אותם הוא עם ישראל", היא כותבת, ומוסיפה "עוד הייטקיסט מודיע שיוציא את כספי החברה שלו מישראל לקול תשואות מהתקשורת, עוד הפגנה נגד הרפורמה של ישראלים בברלין, בקנדה ובלונדון, עוד חסימת כבישים בקפלן במוצ"ש, עוד יועמ"ש מחווה את דעתו המצמררת אמנם, אך בלתי-משפטית בעליל, עוד נאום תקיף של נשיאת ביהמ"ש העליון – שבמחווה בוגרת גם החרימה את הצילום המסורתי של סמלי השלטון בט"ו בשבט, ביום הולדתה של הכנסת שחיות כל כך מסתייגת ממנה. שכחתי משהו? אה, כן: גם החברה להגנת הטבע נגד הרפורמה. למה? ובכן, למה לא?".

"קצינים בכירים במיל' מאיימים להשתמש בנשק אם הדיקטטורה שהם מדמיינים תתקיים (דיקטטורה היא כל צורת שלטון שבה הם לא הפוסק הראשון והאחרון), מציעים להתנקש בחיי ראש הממשלה ושריה – ומוזמנים לראיונות חומלים שבהם מפצירים בהם להתנצל, שמא דבריהם יפגעו במחאה הצודקת".

לינור מציינת כי אחת הבעיות המרכזיות בימים אלו היא סירובם של האזרחים "לקבל את סמכותה הערכית והמוסרית של האליטה שקמה עכשיו לאיים עליו... הם מילאו את האקדמיה, התקשורת, המגזר הציבורי ובתי המשפט בבני דמותם והודיעו קבל עם ועולם שהם מומחים, אנשי מקצוע. ואם הם אכן מומחים ומצליחים בתחום אחד – הם רואים את עצמם כשירים להשמיע את דעתם – הלא מנומקת, אך בהחלט קולנית – בכל עניין שהוא. בשעת הצורך הם מנפנפים בדיפלומות שלהם, בעברם הצבאי או בחשבון הבנק שלהם, מול מי שמעז להתווכח איתם. במקום טיעונים הם מספקים נבואות חורבן, במקום להשלים עם העובדה שהפסידו בבחירות או להקשיב לעם הלא נכון - הם לובשים את החליפה של האיומים".

לינור מציעה פתרון טוב יותר: "קראנו את העצומות שלכם, שמענו את הנאומים שלכם - והשתכנענו. אתם פשוט טובים מדי בשביל המדינה הזאת. ללא ספק תוכלו לשגשג גם במקומות אחרים. העם כאן לא ישתנה. ואם כן – לא לכיוון שלכם. למה שלא תצאו לשנת שבתון מורחבת במדינה שלא תעצבן אתכם כל כך, שיש בה עם נכון יותר, שיידע לתת לכם את הכבוד שמגיע לכם? נתתם לנו כל כך הרבה, הגיע הזמן שגם אחרים ייהנו מכם. ואחרי שתירגעו קצת ותרצו לחזור - נקבל אתכם באהבה ובשמחה, כי אנחנו אמנם לא נכונים ולא מבינים בדמוקרטיה, אבל גם לא במלחמת אחים", כתבה לסיום.

תגיות:עירית לינורהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה