חדשות בעולם

נס לאור היום במונסי: ילד בן תשע נפל לאגם הקפוא וניצל - בהשגחה פרטית של ממש

ילד חרדי בן תשע ניצל השבוע בנס מעל לטבע, לאחר שנפל לאגם קפוא הסמוך לשכונת מגוריו, במרדף אחר הכדור שלו

אא

ילד חרדי בן תשע ניצל השבוע בנס מעל לטבע, לאחר שנפל לאגם קפוא במרדף אחר הכדור שלו. 

הכל התחיל כשהילד, תושב העיר מונסי שבניו יורק, שיחק אם חברו ליד אגם סוזן, הסמוך לשכונה בה השניים מתגוררים. כשהכדור נפל למים תוך כדי המשחק, הם חשבו שמשטח האגם, שהיה קפוא באותה עת, מספיק בטוח לרוץ עליו - אלא שאז התבררה האמת המרה, כשאחד מהם נפל אל תוך המים הקפואים דרך סדק שהיה בקרח. 

בזמן שחברו הצליח להימלט מהשלולית שנקוותה ולחזור למקום מבטחים - בן התשע נאבק בתוך האגם על חייו. 

חברו שנכנס לפאניקה, לא ידע מה לעשות ועמד בצד, אך נהג אוטובוס מישיבת סאטמר ש'במקרה' עבר שם - 'קלט' ילד שנראה לחוץ ומפוחד ועומד במקום שבו הוא לא אמור להיות - ועצר את האוטובוס. 

לאחר שנהג האוטובוס, אשר וידר שמו, ירד מהאוטובוס והבין מה קרה - הוא קפץ לאגם, ומשה ממנו את הילד הקפוא, שסבל מהיפותרמיה. 

"הילד היה בערך 15-30 מטר מהחוף", שחזר וידר בראיון לאתר 'המודיע' באנגלית. "כשהתקרבתי, שמתי לב ששכבת הקרח הולכת ומידלדלת, ובסוף פשוט צללתי למים”.

הקרקעית הבוצית של האגם הייתה החלק הקשה של מבצע החילוץ. "תפסתי את הילד, אבל הקרקעית של האגם הייתה בוצית והקרח סביבי לא היה מספיק חזק כדי לקפוץ עליו. בכל מקום שבדקתי הוא התפרק. פחדתי שהילד ייפול לי מהידיים, אז אמרתי לו לאחוז חזק בג'קט שלי, והתחלתי לשחות במטרה להגיע למקום שבו באמת אפשר לעמוד".

בינתיים, חברו של הילד הלך לביתו והודיע להוריו - שאף הזעיקו את ארגוני ההצלה והחילוץ היהודיים 'הצלה' ו'חברים', ואף מכבי אש הוזעקו למקום - והגיעו ממש בזמן, שכן וידר והילד שעמו לא הצליחו לצאת מהמים בכוחות עצמם. 

רק כשהמתנדבים זרקו סולם וחבלים לאגם, השניים יצאו בשלום מהמים, והילד הועבר למרכז הרפואי המקומי לקבלת טיפול. כשנשאל איך זה להציל חיים של ילד אמר וידר: "זו הרגשה טובה, אבל קצת קר". רכז ארגון 'חברים' יוסי מרגרטן סיפר בתקשורת האמריקנית כי גובה המים היה בין ארבעה לחמישה מטרים, והקרח כל הזמן נסדק - כך שהמשימה לא הייתה כל כך פשוטה". 

עוד הוסיף מרגרטן כי האימהות מוכרחות להסביר לילדים שקרבת האגם היא לא אופציה למשחקים בכדור. "אמהות צריכות לספר לילדים שלהן שהאגם הוא לא מקום לשחק בו, כי החורף הזה פשוט לא היה קר מספיק כדי שיהיה בטוח לצאת לקרח”.

תגיות:יהודיילדנסמונסיאגם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה