חדשות בעולם

רעידת האדמה בטורקיה: מניין ההרוגים עלה ל-9,500. מאמצי החילוץ נמשכים

תחת מזג אוויר קיצוני פועלות המשלחות לחילוץ ניצולים מתחת להריסות. מספר הפצועים בשתי המדינות עבר את ה-40,000.

  • י"ז שבט התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

(עודכן: 10:56)

מניין ההרוגים הרשמי בעקבות רעידת האדמה הקשה בטורקיה עלה ליותר מ-9,500 בני אדם, מתוכם 2,500 בסוריה. מספר הפצועים בשתי המדינות עבר את ה-40,000. משלחות חילוץ פועלות גם הבוקר (רביעי) בניסיון לחלץ לכודים מתחת להריסות. נשיא טורקיה ארדואן הכריז כי יותר מ-13 מיליון מאזרחי המדינה נפגעו בצורה כלשהי מרעידת האדמה, והורה על מצב חירום בכמה מחוזות בדרום המדינה.

שלשום העריך ארגון הבריאות העולמי כי מספר הקורבנות הסופי בטורקיה ובסוריה עלול להיות יותר מ-20,000 בני אדם. כ-380,000 בני אדם איבדו את בתיהם והתאספו בקניונים, אצטדיונים, מסגדים ומרכזים קהילתיים. לא לכולם הייתה אפשרות להתפנות, ורבים העבירו את ליל אמש תחת כיפת השמיים ובקור עז של -4 מעלות.

ביממה האחרונה הגיעו לטורקיה משלחות סיוע מרחבי העולם, כולל מישראל. בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך והיא כוללת כ-150 בעלי תפקידים במילואים ובסדיר. בנוסף לכך, הצטרפו כוחות כבאות והצלה למשלחת.

כזכור, הרעידה היכתה בטורקיה וסוריה ביום שני לפנות בוקר, כאשר בהפרש של כמה שעות הורגשו רעידות אדמה בעוצמה של 7.8. מבנים רבים – בהם רבי קומות – התמוטטו על יושביהם, שנמו את שנת הלילה ולא הספיקו להימלט. מזג האוויר הסוער, הכולל שלג וגשם כבד, מקשה על מאמצי החילוץ באזורי האסון, ומפחיתים עוד יותר את הסיכויים של הלכודים לשרוד לאורך זמן מתחת להריסות. ההערכות הן כי מספר הקורבנות יהיה גבוה במיוחד.

צפו - טורקיה וסוריה לאחר רעידת האדמה – מרוץ נגד הזמן למצוא ניצולים:

(קרדיט: ערוץ 14)

מאסון לאסון - הסיוט של תושבי צפון-מערב סוריה לא נגמר:

(קרדיט: כאן - תאגיד השידור הישראלי)

תגיות:טורקיהסוריהרעידת אדמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה