הורים וילדים

לא משחק ילדים: אלה הצעצועים הכי מסוכנים שיש

אנחנו רוצים לשמור על בטיחות ילדינו, למרות שהסכנה לפעמים נמצאת ממש בבית. אלו הצעצועים הכי מסוכנים שיש – וחלקם עדיין זמינים לרכישה

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

למרות שנהוג לחשוב שצעצועים המיועדים לילדים נבדקים ביסודיות לפני הגעתם לשוק, לא תמיד זה המקרה. על פי אתר צ'יפיזם, אלו הצעצועים הכי מסוכנים שיש - חלקם נאסרו לשימוש, חלקם עוצבו מחדש בהתאם לתקנים וחלקם עדיין על המדפים.

קורקינט

ילדים אוהבים לרכוב על קורקינט למרות שמדובר באחד הצעצועים הכי מסוכנים שיש. על-פי הסטטיסטיקה, קורקינטים (לא ממונעים) הביאו לעלייה של 40% בשיעורי הפציעות עקב שימוש בצעצועים בין השנים 1990 ל-2011. הפציעות הנפוצות ביותר כוללות שברים בזרועות ובכפות הידיים, חתכים ונקעים. לכן המומחים מדגישים את הצורך בחבישת קסדה ומגני ברכיים ומרפקים.

הובר בורד

הובר בורד הפך לאופנתי בשנת 2015, אך דיווחים על פיצוצים בעת השימוש הביאו לבקשה להורדתם מהמדפים במדינות שונות. בסופו של דבר, 10 חברות ביצעו קריאת שירות לכחצי מיליון הובר בורדים, לאחר כ-100 דיווחים על אירועי שריפה. מאז, התקנים הפכו נוקשים יותר.

אוטו לפעוטות של פישר פרייס

בסוף שנות ה-90, חברת פישר פרייס הוציאה רכב לפעוטות שפועל על סוללות. לאחר 150 דיווחים על שריפות ומאות דיווחים אחרים על עשן והיתוך, החברה נאלצה לבצע קריאת שירות ל-10 מיליון מכוניות. חלק מהצעצועים עלו באש גם כאשר לא היו בשימוש. מוקדם יותר השנה, 'פישר פרייס' הייתה צריכה לבצע קריאת שירות גם לרכב צעצוע אחר שלה, מכיוון שהיו 17 דיווחים על כך שהרכב המשיך לפעול גם לאחר שחרור דוושת הגז, אם כי לא דווח על נפגעים.

טרמפולינה

המתקן הפופולרי, שנמצא בחצרות רבים, גרם לכ- 289,000 ביקורים בבתי חולים עקב עצמות שבורות ולמעל מיליון ביקורים בחדרי מיון.  

חצים של קליעה למטרה

החצים האלו, שהיו פופולריים בשנות ה-80, היו מתכתיים וחדים מספיק בשביל להבטיח שיתקעו באדמה ברגע שינחתו במרכז החישוק שהונח כמטרה, אך הם גרמו ללא מעט מקרים טרגיים. הם יצאו מהשוק בשנת 1988, למרות שעדיין ניתן לראות אותם בחנויות.

קליק-קלאק

הצעצוע שהיה פופולרי בשנות השישים, שבנוי משני כדורים כבדים, בדרך כלל עשויים אקריליק קשיח, תלויים מחוט, גרם לפגיעות בקרב ילדים. ילדים הניפו את הכדורים בכדי שישמיעו רעש בעת ההתנגשות, אבל לעיתים הפסטיק היה מתנפץ לחתיכות. מינהל המזון והתרופות האמריקאי, שהופקד על הסדרת צעצועים באותה תקופה, דרש בתחילת שנות ה-70 תקני בטיחות קפדניים עבור גרסאות עוקבות.

צמיד סטירה

כל ילידי שנות ה-80 וה-90 זוכרים את האופנה של צמידי הסטירה, וגם את החתכים שמתכת הצמיד הותירה על היד. צמידי סטירה מעולם לא נעלמו, והם גם מעולם לא שיפרו לחלוטין את רמת הבטיחות שלהם.

ערסלים לפעוטות

למיני ערסלים המיועדים לילדים היו חסרים ספייסרים שהיו אמורים לשמור על הערסל פתוח בקצוות, וחסרונם אפשר לערסל להתפתל ולהיכרך סביב צווארם של הילדים. בשנת 1996, לפחות 10 יצרנים חברו יחדיו כדי לבצע קריאת שירות ל-300 מיליון ערסלים.

רובה צעצוע

רובי איירסופט ואקדחי קליעים, שעדיין זמינים לרכישה, מסוכנים במיוחד. מחקרים מצאו כי בין השנים 2010 ל-2012 הייתה עלייה של 500% בטראומות עיניים הנגרמות כתוצאה משימוש בצעצועים. רובי צעצוע עם כדורי וחיצי ספוג מאד פופולריים, אך מומחים מדגישים שאפילו אלה עדיין מהווים סיכון בטיחותי, ורופאים תיעדו פגיעות עיניים אצל אנשים שנורו מטווח קרוב.

ערכת מגנטים של חברת מגנטיקס

המגנטים בערכת הבנייה של חברת מגנטיקס עלולים להתנתק מחתיכות הפלסטיק, ולכן הם גרמו לפגיעות קשות בקרב פעוטות שבלעו אותם. היו אלפי דיווחים על מגנטים שהתרופפו מחלקי הפלסטיק, ולערכות בוצעה קריאת שירות בשנת 2006.

כדורי מים עם חוט

מדובר בכדור רך ומלא בנוזל, המחובר לחוט נמתח הקופץ כמו יו יו, והוא עוד קיים בשוק. מספר הורים ועובדי ציבור דרשו הסרה של המוצר בראשית שנות האלפיים, עקב חששות שהחוט עלול להוות סכנת חנק, שהנוזל בפנים עלול להיות רעיל ושכל הצעצוע יכול להיות דליק במיוחד. הנציבות האמריקאית לבטיחות מוצרי צריכה סירבה לבצע קריאת שירות או לאסור את שיווק הצעצוע, אולם כמה מדינות וקמעונאים הפסיקו למכור אותם. תקני צעצועים חדשים מגבילים את הכבל לאורך קצר יותר ובכך מפחיתים את סיכוני החנק.

משטחי החלקה

מגלשות מים בחצר מושכות בני נוער ומבוגרים, אשר נמצאים בסיכון גבוה יותר לפציעה בגלל משקלם וגובהם. בשנת 1993, פורסמה אזהרה רשמית  עבור בני נוער ומבוגרים המשתמשים במגלשות הללו, תוך ציון מספר מקרים של פגיעות בצוואר או אפילו שיתוק.

מתנפחים

מתקנים מתנפחים עדיין נמצאים בשימוש, אך הם גם מהווים מגנט לפציעות: יותר מ-17 אלף פציעות בשנת 2013 בלבד, והיו אפילו מקרים של מתקנים מתנפחים שהתעופפו ברוח עם ילדים בתוכם. יתרה מזאת, מדינות רבות לא מפקחות על מתקנים מתנפחים, ואלו שכן - אוכפות באופן אקראי.

אופניים של פישר פרייס

בשנת 2010 בוצעה קריאת שירות ליותר מ-7 מיליון מהאופניים האלו, עקב מפתח הצתה שהוצב במיקום בעייתי. המפתחות, שהותקנו במרכז, ממש מעל המושבים, פצעו לפחות 10 ילדים באורח קשה לאחר שנפלו בזמן רכיבה. הדגמים העוקבים עוצבו עם מפתח הצתה שטוח.

 

תגיות:הוריםצעצועיםילדיםונשמרתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה