כתבות מגזין

"כדאי לכולם להתנדב אצל הגיבורים שלנו, הלומי הקרב. זו שליחות עם תחושת אושר נדירה"

עקיבא בן דוד, מגיש ומנחה בערוץ הידברות, יצא מהאולפן אל אחד הפצעים הפתוחים שלנו: המלחמה האינסופית של הלומי הקרב, נשותיהם וילדיהם. כעת הוא מספר על העזרה שהגיש, על האוזן הקשבת ועל האהבה שהרעיפו עליו גיבורי ישראל

  • ט"ו שבט התשפ"ג
 עקיבא בן דוד, מגיש חדשות צופיה ומנחה תכניות הידברות עקיבא בן דוד, מגיש חדשות צופיה ומנחה תכניות הידברות
אא

זה היה לא צפוי: "אני חוזר הביתה, אני לא יכול. אני צריך את הפינה שלי". עומר אמסלם היה בדרכו החוצה מנופש שטרם החל. כיוזמה ראשונית הזמינו בהידברות את הלומי הקרב, ועומר ביניהם, לנופשים משפחתיים, שיתנו להם מעט מרגוע לנפש. נציגי הידברות ליוו אותם לאורך השבת. עקיבא בן דוד היה אחד מהם. "ישבתי עם עומר בחוץ כדי לדבר איתו, ולנסות להבין מעט שבמעט מה עובר על גיבור ישראל, שמסר נפש, כפשוטו".

נפשם של הלומי הקרב נמסרה למען ההגנה על העם היהודי, וחלקים ממנה נשארו בשדה הקרב. "האיש סיפר לי על המצב הנוראי שהוא חי בו, ומתברר שהפוסט-טראומה והלם הקרב השתלטו על תחומים אחרים בחייו, שקשורים להתנהלות חיים בסיסית. עומר הרגיש שהכל כבר סוגר עליו. גם עקיבא נכנס להלם. הלם מסוג אחר: "עמד מולי גיבור ישראל, שראוי להצדעה אמיצה מכולנו. לא יכול שהוא חי במציאות מייאשת שכזו".

בתמונה: גיבור ישראל, עומר אמסלם בראיון לערוץ הידברותבתמונה: גיבור ישראל, עומר אמסלם בראיון לערוץ הידברות

 

"צריכים להרים את גיבורי ישראל האלו על נס"

במקורותינו כתוב כי יהודים שנהרגו על קדושת שמו יתברך, זוכים להגיע לדרגה גבוהה ביותר בגן עדן, וכי יש להם קדושה גדולה (בבא בתרא י, ע"ב, וזוהר, בראשית ב', י"ז).

"הרי חללי צה"ל, שנהרגו על קידוש ה', מקבלים מקום של כבוד בעולם העליון, ואילו כאן בעולם הזה, החיילים שנפשם נשארה בקרב, חיים בתנאים מחפירים", אומר בן דוד. צריכים להרים את גיבורי ישראל האלו על נס".

איך התחילה היוזמה בהידברות שהתפתחה להקמת מחלקה מיוחדת, "בנפשנו", שמטפלת בהלומי הקרב?

"כמו מחלקות רבות בהידברות, הדבר צמח מהשטח. זה התחיל מפניות של הלומי קרב ובני משפחותיהם לעזרה. ריבוי הפניות הביא אותנו להרחיב את תחומי הפעילות מעבר להגדרה הקלאסית של קירוב לבבות יהודים לקב"ה, וכך הוקמה מחלקת 'בנפשנו', כי הכרת הטוב הבסיסית שלנו לאנשים היקרים האלה, היא דבר שהוא בנפשנו, כולנו".

 

קריאת חירום: "בואו לתת שעה שבועית בלבד, ולקבל עולם ומלואו"

"ילד בן 18 בוחר לסכן את חייו, מוותר כמעט לחלוטין על זמן פנוי, חיי חברה או כל דבר פרטי אחר", אומרים לנו במחלקת 'בנפשנו' בהידברות, ומוסיפים: "אותו ילד יודע שאולי הוא לא יחזור בחיים, או שהוא יחזור פצוע בגוף ובנפש, ושברגע אחד חייו יכולים להתהפך לחלוטין, ועדיין הוא עומד שם בקרב, ומגן על כולנו מתוך בחירה ומתוך אמונה.

"חיי רבים מהם התהפכו לחלוטין. הם חיים במציאות בלתי נסבלת, עגומה, וכאובה שבעתיים כשהם מרגישים שהדלתות נטרקות להם בפנים, אבל אנחנו, כולנו, נפתח להם את הדלת, ואת הלב. זו חובה מוסרית שלנו כחברה, ועל כן כל אחד ואחת צריכים להישמע לקריאת החירום שאנו זועקים: בואו לתת שעה שבועית בלבד ולקבל עולם ומלואו".

בהנהלת המחלקה מדברים גם על הצורך של הלומי הקרב בחברה ולאדם רגיל מן השורה למישהו שיהיה איתם אפילו מעט.

 

"חלקם מתביישים במצבם"

"חלקם הגדול פשוט לא יוצאים מהבית. הם מסתגרים, חלקם מתביישים במצבם, ואפילו דברים בסיסיים כמו משיכת כסף מכספומט או טיול יומי, נמנעים מהם בשל מצבם. "זו הסיבה שאנחנו קוראים לדגל כל אחד שלבו במקום הנכון. גם נשות הלומי הקרב תשמחנה למתנדבת טובת לב שתעזור".

באותו הנופש, כשעקיבא בן דוד נתן את הלב שלו לעומר אמסלם, ויצא מגדרו לעזור לו בכל דרך שהוא רק יכול, הוא ראה למולו אדם עם דמעות של אושר בעיניים. "התחושה הזו, של אושר מתוך שליחות נהדרת – אין לה תחליף בכל העולם כולו. אני מודה לה' שזיכה אותי לעזור", אומר עקיבא בהתרגשות, ומוסיף כי המשפחות שנכנסו לבית המלון הן לא אותן משפחות שיצאו. "היה להן אור, ונולדה בלבם התקווה שיש מישהו שאכפת לו מהם. מישהו שמשחרר את השגרה הכואבת, ולו רק במעט".

הידברות קוראת אתכם לדגל - בואו להתנדב במשך שעה שבועית אצל הלומי הקרב או בני משפחותיהם כדי לעשות להם ולכם טוב על הלב. שלחו לנו ווטסאפ למספר 073-2013729, או כתבו מיילbenafshenu@htv.co.il . אפשר גם להתקשר 073-333-3342, או למלא את הפרטים כאן למטה

תגיות:עקיבא בן דודהלומי הקרבפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה