עובדות שלא ידעתם

הידעתם לאיזה בעל חיים יש אוזניים בבטן?

איפה צומחים עצים באגם, מהי שיטת פומודורו, ומהי חגורת קויפר? 5 עובדות שלא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם מהו היער התת-ימי של אגם קאינדי? באגם קאינדי שבקזחסטן קיימת תופעת טבע ייחודית: בתוך האגם צומח יער תת-ימי. העצים צומחים בתוך המים, ורק צמרותיהם בוקעות מעל פני המים. האגם לא היה קיים תמיד – בשנת 1911 למניינם התרחשה רעידת אדמה באזור, שהציפה את היער ואת העצים שבו, ויצרה את האגם המפליא הזה.

הידעתם למי יש אוזניים בבטן? אצל החגב, איברי השמיעה אינם נמצאים בצמוד לראש, אלא דווקא בבטן. בקצה הקדמי של בטן החגב, מאחורי זוג הרגליים השלישי שלו, קיימים שני איברי שמיעה, קרומים דקים וקשיחים בשם "טימפנום", שדומים לעור התוף.

הידעתם מהי שיטת פומודורו ללימוד מהיר? טכניקת פומודורו פותחה על ידי פרנצ'סקו סירילו בסוף שנות השמונים. זוהי שיטה שמסייעת לקליטה יעילה יותר של חומר לימוד, באמצעות לימוד ב"ספרינטים" קצרים של 25 דקות בלבד, עם הפסקות ביניהם.

הידעתם ממה מורכב הדם? הדם שבגוף האדם מורכב מסוגים רבים מאוד של תאי דם, שמתחלקים לארבעה סוגים עיקריים: תאי דם אדומים – שנועדו לשאת חמצן ממקום למקום בגוף; תאי דם לבנים – שתפקידם להילחם בזיהומים ובמחלות; סיבי פיברין – נוזל הפלסמה, שמהווה חלק מתהליך קרישת הדם; וטסיות – שמסייעות בתיקון של כלי דם בגוף, ובקרישת הדם.

הידעתם מהי חגורת קויפר? זהו אזור שנמצא כמעט בקצה של מערכת השמש, אחרי מסלולו של כוכב נפטון. היא מורכבת מגופים חלליים קפואים, שעשויים מסלעים ומקרח. רובם קטנים מאוד, ומיעוטם גדולים – ביניהם פלוטו, שנחשב בעבר לאחד מכוכבי הלכת, והיום מוגדר ככוכב לכת ננסי.

תגיות:עובדות שלא ידעתםחגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה