הידברות לנוער

איך יוצאים ממצב רוח דיכאוני?

אני בדיכי, אין לי כוח לכלום, ואני רק מקווה שהשעון המעורר לא יצלצל אף פעם. מה אפשר לעשות?

  • ט"ו שבט התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשהבוקר מגיע איך אתם מרגישים? מוכנים לקראת יום חדש שהגיע, או שמעדיפים להישאר מתחת לסמיכה ולהתכחש לשעון שאומר שהשעה כבר 08:00? האם אתם מצוברחים מהיום-יום, מרגישים נטולי אנרגיות ורק מחכים שהיום ייגמר ותלכו לישון? מצב רוח אפרורי זה משהו שלכולם יש מפעם לפעם, אנחנו בני אדם. הבעיה מתחילה כשהדיכי מגיע אלינו בתדירות יותר מדי תכופה, או כשהוא ממשיך ללוות אותנו מעבר לכמה ימים בודדים.

במצב טבעי ותקין אנחנו אמורים לאהוב את החיים, גם אם הם לא מושלמים. רוב בני האדם לא מושלמים – לא מבפנים ולא מבחוץ, וגם החיים של אף אחד הם לא מושלמים, גם אם מבחוץ זה אולי מצטייר ככה. חוסר שלמות הוא משהו שכולנו חיים איתו, וזה לא משהו שאמור להעיב על הטוב והיופי שבחיים.

הקב"ה, שהוא אבא אוהב, רוצה לראות אותנו שמחים. ואם משהו אצלנו לא מרגיש ככה, זה אומר שמשהו לא עובד ודורש שינוי. ייתכן וזה הזמן לגלות ולעשות דברים חדשים, ולא לפחד להכניס שינויים אל חיינו. אילו שינויים? הנה כמה רעיונות: מצאו תחומי עניין חדשים שיכניסו לכם אנרגיה מרעננת לחיים; פתחו את עצמכם במיומנויות חדשות, ובעשייה חדשה שתתן לכם סיפוק; למדו תחום חדש, שיכול להעשיר אתכם ולתת לכם כלים שיעזרו לכם בחיים; תוכלו להירשם לקורס שמעניין אתכם ויתרום לחייכם; הקדישו זמן מדי יום לקריאת ספר שיועיל לבניית האישיות שלכם; צאו לשיעורים או הרצאות שיבנו אתכם, ויעשירו את עולמכם הפנימי; תוכלו להתנדב בארגוני חסד או בפעילויות התנדבותיות אחרות שיגרמו לכם לתחושת סיפוק רב; והכי חשוב – חשבו עם עצמכם מה הנשמה שלכם באמת רוצה, מה יגרום לה לתחושת סיפוק נצחית ועילאית, כזו שהיא מעבר לזמן ולמקום, כזו שהיא מעבר לרובד הגשמי של החיים. צעדים שמביאים לקרבת השם הם אלו שמביאים למימוש עצמי אמיתי של מי שאנחנו באמת.

וטיפ אחרון לדרך – אל תוותרו על האזנה לשיעורים בנושא אמונה וביטחון. זה יוציא אתכם מהדיכי, ויכניס בכם אנרגיות חדשות.

רוצים לשמוע עוד? בקרו באתר "70 השאלות הקשות ביהדות", וכנסו לשאלה 'הכול פחות או יותר טוב בחיים, אז למה אני עדיין מרגיש עצוב ומדוכא?

תגיות:הידברות לנוערדיכאון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה