חדשות בעולם

ישראלי בטורקיה משחזר: "חתיכות מהקירות נפלו על הרצפה, הזכוכיות התנפצו"

"המלון זז", מתאר עודד תדמור, ישראלי ששהה בטורקיה בזמן הרעידה. "חדר המדרגות נהרס. השותף שלי נתקע בחדר ולא יכול לצאת ממנו"

  • ט"ו שבט התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

רעידת האדמה העזה שהתרחשה הלילה (שני) בטורקיה הובילה למותם של יותר מ-200 בני אדם, ולפציעתם של מאות נוספים, בטורקיה ובסוריה.

עודד תדמור, ישראלי ששהה בזמן הרעידה במלון בטורקיה, שחזר ל-fm103 את הרגעים הקשים שחווה. "אני בסדר, לא מובן מאליו", אמר תדמור בפתח השיחה. "קצת אחרי 4 לפנות בוקר, אני ישן בחדר, מתעורר, כל החדר רועד. חתיכות מהקירות נופלות על הרצפה, הזכוכיות נשברו, הייתה סערה בחוץ, רוח פרצים. צרחות, צעקות, תאורת החירום לא עבדה. רצתי לחדר המדרגות ששגם היה ממש הרוס. חיכיתי שזה קצת יירגע. עדיין רצתי חזרה לחדר, לקחתי את הארנק, דרכון, מעיל, כי מאוד קר פה. זה היה משהו כמו איזה דקה, קירות נופלים, אבק, כל החלונות נשברו אז יש גם רוח".

תדמור ציין כי שותפו, שהיה בחדר ליד, נתקע בחדרו ללא יכולת לצאת, כיוון שתזוזת הקירות תקעה את הדלת. "עליתי עוד הפעם לקומה השישית, ניסיתי לבעוט בדלת. הוציאו אותו אחרי שלוש שעות, שלוש שעות הוא היה תקוע. הוא היה קר רוח, ממש בסדר. כשחזרתי לשותף שלי, ממש הרצפה רעדה. הכול רעד. כל המלון שלנו פשוט זז. חתיכות של קירות שלמים נפלו. אפילו החדר מדרגות היה חצי חסום".

תדמור תיאר כיצד נראה האזור כעת, שעות ספורות לאחר רעידת האדמה: "הרבה בניינים שקרסו, המון אבנים, חלקים מבניינים שנפלו. הכול מלא פה כמו פסולת של בניין. חלק מהכבישים זזו, אז יש כמו גלים כאלה. יש פה הרבה כוחות הצלה. לפני חמש דקות הוציאו אישה מהבניין שקרס לגמרי".

רעידת אדמה ביהדות: 3 סיבות רוחניות הגורמות לאדמה לרעוד

תגיות:טורקיהרעידת אדמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה