חדשות בריאות

הכינו ארנקים: "קנס" למטופל שלא יגיע לתור שנקבע אצל הרופא

הצעה לרפורמה חדשה במערכת הבריאות עשויה להוביל לכך שמטופלים יידרשו לשלם לרופא היועץ כבר בעת קביעת התור, ואם לא יגיעו – כספם לא יוחזר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במשרד האוצר מקדמים בימים אלו יוזמה לפיה קופות החולים יגבו את תשלום ההשתתפות של המטופלים בתמורה לרפואה יועצת, כבר בזמן קביעת התור. התשלום לא יוחזר למטופל שלא יגיע לרופא מבלי להודיע על כך לכל הפחות 24 שעות קודם לכן, ויושת עליו כ"קנס". מדובר בהצעת חוק שהועלתה כמה פעמים בעבר, וכעת מפורסמת כסעיף מחוק ההסדרים.

הרעיון שמסתתר מאחורי ההצעה הוא למנוע את התופעה השכיחה בה אנשים קובעים תור אך לא מגיעים לרופא ואף לא מעדכנים על כך קודם לכן. במשרד האוצר הבהירו כי הם מתבססים בהצעה על כך שמחקר שנעשה בנושא מוכיח כי כ-20%-40% מהאנשים שקובעים תור אצל הרופא, לא מגיעים אליו לבסוף, ונראה שאילו הם יידרשו לשלם עבור התור (סכום שנע לרוב בין 27 ל-33 שקלים) הם יקפידו יותר על ההגעה. לטענתם, ברגע שהתופעה תצומצם ייחסכו בכך עשרות מיליוני שקלים בקופת המדינה.

יחד עם זאת, יש החולקים על העניין וטוענים שדווקא כשיהיה חוק שכביכול "יאפשר" לא להגיע לרופא, הוא ייצר בכך לגיטימציה לא להגיע לתור שנקבע, כך שהוא עלול לפעול דווקא בכיוון ההפוך.

שמוליק בן יעקב, יו"ר האגודה לזכויות החולה, אמר בתגובה להצעת החוק כי המענה האמיתי לבעיה הוא טיפול בזמני ההמתנה הממושכים לתורים ולא בהטלת קנסות. הוא גם הבהיר: "לעתים קרובות אנשים קובעים תור לרפואה היועצת בקופה, אך כשנוכחים בזמני ההמתנה הארוכים, הם פונים לרפואה הפרטית ושוכחים לבטל את התור. רק צמצום זמן ההמתנה הממושך לתורים, יפתור את הבעיה באופן אמיתי".

תגיות:קנסרופאבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה