חדשות בארץ

הרצוג לנשיא צ’אד: "האומץ שלך יירשם בהיסטוריה"

הנשיא יצחק הרצוג נפגש עם נשיא צ'אד מהמט דבי, שהגיע לביקור בישראל: "אתה מנהיג אמיץ שהולך בעקבותיו של אבא אמיץ". דבי: "שמח על הביקור הראשון הזה במדינה היפה והגדולה הזאת, מדינת ישראל"

(קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)(קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים היום (רביעי) פגישת עבודה מדינית עם נשיא צ'אד, מהמט דבי, שהגיע לביקור בישראל. דבי יחנוך מחר, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, את שגרירות צ'אד בישראל.

נשיא צ'אד התקבל על ידי הרצוג באולם בית הנשיא בטקס ייחודי עם משמר כבוד מצומצם, בו נוגנו ההמנונים של שתי המדינות על ידי תזמורת צה"ל. דבי חתם בספר האורחים, ולאחר מכן עברו השניים לפגישה בארבע עיניים, לאחריה עברו לפגישה מורחבת בהשתתפות משלחות הצדדים.

"אדוני הנשיא, אני מאוד שמח לארח אותך כאן בבית הנשיא בירושלים", אמר הרצוג בפתח פגישתו עם דבי. "היחסים בין מדינותינו חשובים לנו מאוד, והביקור שלך הוא ביקור היסטורי. מערכת היחסים בינינו שקיימת הרבה שנים מבוססת קודם כל על אמון. אנחנו במיוחד מתרגשים מכך שבביקור ההיסטורי שלך תפתח את השגרירות שלכם".

"דיברנו על כמה וכמה נושאים, שנמשיך לדבר עליהם כאן לגבי שיתוף הפעולה הרחב והפוטנציאל העצום של היחסים בין המדינות. אנחנו, מדינת ישראל מיום כינונה, מאמינים ביחסים עם מדינות אפריקה ומקיימים קשרים מדיניים, וכלכליים ודיפולמטיים עם מדינות רבות ואנחנו רוצים עוד מדינות. אני מייחל ליום שהפוטניצאל ביחסים שלנו יהפוך למשהו ממשי לטובת צ'אד, ישראל ועמי האזור".

הנשיא חתם את דבריו ואמר: "אני מאמין בדיאלוג האמיץ בין העולם היהודי לעולם האסלאם, אני מושיט את ידי לדיאלוג הזה ואני חושב שאתה מנהיג אמיץ שהולך בעקבותיו של אבא אמיץ, שהאומץ שלו ושלך יירשמו בהיסטוריה בכל מה שקשור בהתקדמות היחסים בין ישראל למדינות המוסלמיות והאפריקאיות".

(קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ)(קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ)

הנשיא דבי השיב: "אדוני הנשיא, אני רוצה קודם כל להודות לך ולומר עד כמה אני שמח על הביקור הראשון הזה במדינה היפה והגדולה הזאת, מדינת ישראל. יכלתי להבחין עד כמה המקום הזה יחיד ומיוחד במה שקורה בו ובאוכלוסיה שבו. אני רוצה להודות לך בהזדמנות הזאת, אדוני הנשיא, על קבלת הפנים החמה והיחס החם שזכינו לו מרגע שנחתנו".

"אני רוצה לברך, אדוני הנשיא, את המוסד וגם את שירותי הביון הצ'אדים על התרומה המכרעת שלהם, בהיותם ממש הארכיטקטים שבנו בשתי ידיים את היחסים בינינו. אני רוצה לברך אותם על העבודה הנהדרת שהם עשו בהכנתו של הביקור הזה, ולבקש מהם ולעודד אותם להמשיך בפעולתם כדי לאפשר את הידוק היחסים ועריכתם של ביקורים נוספים משני הצדדים".

"אני כבר עכשיו יכול לראות ושמח לראות את האיכות של שיתוף הפעולה שלנו", הוסיף נשיא צ'אד. "מה שמאפיינים את היחסים הללו זה הכנות והרצון המשותף לסייע ולקדם את התהליך הזה ואנחנו רואים את זה בכל צעד וצעד".

"אדוני הנשיא, מאז הנורמליזציה של היחסים צ'אד סיפקה באופן קבוע ונחרץ תמיכה דיפלומטית ופוליטית במדינת ישראל, בכל הארגונים הבינלאומיים ובכל מקום שבו הדבר היה נחוץ. אנחנו מקבלים על עצמנו את הבחירה הזאת בהבנה מלאה של התוצאות ומתוך מודעות מוחלטת למשמעויות שלה", סיכם דבי.

תגיות:יצחק הרצוגצ'אדמהמט דבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה