הסברה ישראלית

"פגיעה ברגשות": יו"ר הקיבוץ שמה דגל פלסטין בפרופיל - ו’חטפה’ מחברי הקיבוץ

נורית ברקאי, יו"ר קיבוץ ראש הנקרה, עוררה סערה בין חברי הקיבוץ לאחר ששמה בפרופיל שלה ברשתות החברתיות תמונה שלה עם דגל פלסטין. מתוך מאות חברים, הרוב התנגד ויצא נגדה. "לא זוכרת ימים כאלה, בהם הדעות כל כך מנוגדות. עצוב לי על זה", כתבה אחת החברות

אא

נורית ברקאי, יו"ר קיבוץ ראש הנקרה, עוררה סערה בין חברי הקיבוץ, לאחר ששמה בפרופיל שלה ברשתות החברתיות - תמונה שלה עם דגל פלסטין. 

חבר קיבוץ ראש הנקרה סיפר כי התמונה הצליחה להרגיז לא מעט מחברי הקיבוץ, שמיהרו גם לשלוח לה תגובות נזעמות בווטסאפ הקבוצתי של הקיבוץ. "אני לא זוכר גל תגובות כזה בווטסאפ הקהילתי מאז שהוא נפתח לפני כעשור", סיפר החבר בראיון 'לוואלה'. "יש מאות חברים בקבוצה, ומאז היא רועשת וגועשת בעקבות הפרסום, במיוחד בימים כאלה של פיגועים רצחניים חוזרים ונשנים מצד הפלסטינים".

חברת קיבוץ אחרת כתבה כי היא "לא זוכרת ימים כאלה, בהם הדעות כל כך מנוגדות. עצוב לי על זה. לא רציתי להגיב אבל קשה לי שלא. אחרי שבכינו כששמענו את הבשורה הנוראית על הפיגוע בירושלים, לפתוח את היום והשבוע עם הידיעה שיו"ר הקיבוץ שלי מניפה את ה'דגל' של אותו רוצח נתעב - זאת פגיעה ברגשות שלי ושל הרבה אחרים ביישוב. ותפסיקו לקרוא לזה פוליטיקה. אני חושבת שעברו פה גבול אדום. אפשר לכבס את המילים ב'דמוקרטיה' ו'פוליטיקה', עד שהארץ שלנו והחיילים שלנו ועד השוטרים שמגינים עלינו ועד כל נפגעי הטרור וחללי צה"ל. כואב הלב, מבאס ועצוב להתחיל ככה את השבוע".

עוד המשיכו החברים ותקפו את ברקאי: "האם את חושבת שזה לגיטימי להניף דגל אויב של קבוצה המעוניינת לחסל את קיומך?", "מתסכל והזוי. שלחו אליי וזה מאוד פוגע ברגשות. כמי שיש לו בן לוחם בצה"ל שבסביבה שלו מניפים דגלי אויב, שנלחם בנו והורג בנו. מקווה בשבילך שתסירי את החרפה הזאת".

החבר שהתראיין ל'וואלה' והעדיף להישאר בעילום שם, סיפר כי היה אדם אחד שנחלץ להגנתה של ברקאי וניסה לגונן עליה, אך נהדף בעוצמה על ידי שאר החברים. לדבריו, כשמישהי בעלת כוח כשלה מניפה לעיני כל תמונה כל כך מזעזעת, "ברור שזו התרסה ופרובוקציה ויותר מכך: מי שרואה את זה עלול לחשוב שזו הדעה של כל חברי הקיבוץ. עשיתי סקר קטן בין החברים, ומאה אחוז היו נגד הפרסום שלה. זה לא מייצג את רוב חברי הקיבוץ. בן אדם שמרים דגל אויב חוצה קו, נקודה. הוא מפנה גב לאתוס הציוני ולזהות הציונית היהודית, וזה מעצבן".
 

תגיות:דגלקיבוץפלסטיןראש הנקרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה