חדשות בארץ

השבת ניצחה: המכון לרפואה משפטית באבו כביר לא יפעל בשבתות

המכון לרפואה משפטית באבו כביר לא יפעל במהלך השבת, זאת בהתאם להסכמים הקואליציוניים

  • ט' שבט התשפ"ג
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

ניצחון השבת: המכון לרפואה משפטית באבו כביר לא יפעל בשבתות, זאת בהתאם להסכמים הקואליציוניים.

על פי הדיווח ב'כיכר השבת', ובהתאם להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין הליכוד למפלגות החרדיות, החל מהשבת הקרובה יהיה המכון לרפואה משפטית סגור ביום השבת הקדוש.

כזכור, לפני כשנה הורה שר הבריאות לשעבר ניצן הורוביץ על הפעלת המכון לרפואה משפטית באבו כביר בשבת, במסגרת פיילוט - בניגוד לעמדה המקצועית של עובדי המקום, שטענו כי פתיחת המקום בשבת קודש אינה חיונית.

יצוין כי החלטתו של הורוביץ להפעלת המכון בשבת נוגדת את חוק שעות עבודה ומנוחה, ואסור לחייב את עובדי המכון לעבוד בשבתות וחגים. משפטנים פנו ליועמ"שית גלי בהרב מיארה בניסיון לבטל את ההחלטה, אך זו בחרה שלא להתערב.

סגן השר אורי מקלב, שפעל רבות בקידום הנושא, אמר: "אנחנו בעד הרחבת הפעילות של המכון לרפואה משפטית. אך לצערנו הממשלה הקודמת לא דאגה לכבוד המת אלא כל רצונם היה לפגוע בשבת קודש באמצע העיר תל אביב שלא לצורך, מה שעמד נגד עיניהם היה ניגוח קודשי ישראל. אנשי המקצוע של המכון טענו כי זה לא מקצועי ולא נכון להפעיל את המכון בשבת קודש, אנחנו נמשיך לפעול למען המכון, להרחיב את שעות הפעילות, הגדלת מספר העובדים ולתת להם את הכלים והמכשירים החדשים ביותר בכדי לצמצם את הפגיעה בכבוד המת".

הרב אשר לנדאו, רב המכון לרפואה משפטית, שקידם את הנושא מול המכון, אמר: "כאשר התקבלה הידיעה שבמסגרת ההסכם הקואליציוני תופסק פעילות המרכז הלאומי לרפואה משפטית בשבתות וחגי ישראל, הייתה אווירת התרגשות ושמחה אצל עובדי המכון. הידיעה שיש מי שחושב עליהם ודואג להם ליום המנוחה של עם ישראל, שהוא בשבילם גם יום של מנוחה פיזית ונפשית מעבודה שיש בה עומס נפשי כבד ובהרבה מקרים חיבור לאירועי אסון. זהו קידוש שם שמים של דאגה לכלל עם ישראל ולשבת קודש ללא הבדל דת וגזע".

המרכז הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר הינו המוסד היחיד המספק שירותי רפואה משפטית בישראל. במכון נערכות מדי שנה כ-2,000 בדיקות לשם בירור סיבת המוות. בנוסף נערכות בו כ-600 בדיקות בשנה של אנשים חיים, לצרכים משפטיים שונים.

מתלבשים כמו לאירוע אבל נשארים בבית - הרב יצחק פנגר במסר קצר ומרגש על השבת, מקור הברכה:

תגיות:שמירת שבתהמכון לרפואה משפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה