חדשות בארץ

נפצע אנושות בהיתקלות בג’נין – והפך למנתח לב בכיר: "רואה בכל חייל פצוע את עצמי"

סיפורו מעורר ההשראה של ד"ר רועי גלאם, שנפצע לפני 20 שנה כחייל קרבי בהיתקלות בג'נין – והפך למנתח לב במקום בו ניצלו חייו

  • ט' שבט התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ד"ר רועי גלאם, בן 40, הוא מנתח בכיר במחלקת כירורגית לב ברמב"ם. בכל יום שהוא מגיע לבית החולים לעבודתו, הוא חש שהוא סוגר מעגל: לפני 20 שנה הובהל למרכז הרפואי כשהוא פצוע קשה אחרי שנפגע כחייל קרבי בהיתקלות בג'נין. לאחר שחייו ניצלו והוא השתקם, למד רפואה, התמחה, וכיום, כאמור, הוא מנתח לב באותו בית חולים שבו טופל.

בעקבות אירועי השבוע שעבר בג'נין, העניק ד"ר גלאם ראיון ל-ynet, וגולל את הסיטואציה בה כמעט איבד את חייו לפני 20 שנה, בהיותו לוחם בחטיבת גולני. "זה היה בספטמבר 2003", שחזר גלאם. "נכנסנו לג'נין במטרה ללכוד את החוליה, ונפתחה עלינו אש ממקור לא ידוע". אחד הכדורים שנורה לעברו של גלאם חדר את אפוד המגן ופגע בצידו השמאלי של החזה. הנזק שנגרם היה נרחב. הוא איבד דם וזמן יקר, ותחת ירי מסיבי קיבל טיפול ראשוני בשטח והובהל לבית החולים, כשחייו בסכנה מוחשי.

בהמשך התברר כי הכדור גרם נזק גדול מאוד לריאתו השמאלית של גלאם, והוא נזקק לשיקום ארוך של כשנה. המון פיזיותרפיה, שחייה טיפולית ושיקום נשימתי.

האירוע שינה את חייו של גלאם: בכל תקופת השיקום החליט להפוך לרופא לאחר שיחלים. "הפציעה חשפה בפניי מקצוע שמאפשר לתת סיוע רפואי ולהציל חיים. פתאום קינאתי בהם וביכולות שלהם. פתאום הייתה לי הבנה ברורה שאני רוצה להפוך לכירורג", הוא אומר.

גלאם, נשוי לאפרת ואב לארבעה, רואה בכל חייל פצוע את עצמו: "אני משתדל לראות בכל חייל פצוע את עצמי. יצא לי לקפוץ לבקר חיילים שפיניתי מהשטח לרמב"ם על מנת לעודד אותם ואת ההורים שלהם, עם דגש על זה שגם אני שכבתי פעם באותו מצב. אירועים בג'נין תמיד מקבלים אצלי התייחסות אחרת. קשה שלא לחזור לשם, גם אחרי 20 שנה. זה חלק בלתי נפרד ממי שאני".

 
 
 
 
 
תגיות:מנתחג'נין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה