חדשות בארץ

בן גביר: "הפיגוע במשמרת שלי, לא מתכוון להסיר אחריות"

השר לביטחון לאומי הצהיר כי אינו מתכוון להסיר מעצמו את האחריות לפיגועי הטרור: "הנחיתי את המשטרה לפעול נחרצות לאסוף כלי נשק. לרגע אחד לא מתכוון להפסיק לפעול כדי לנצח את הטרור"

בן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס היום (שני) לאירועי הטרור האחרונים: "המחבל לא מבדיל בינינו, מבחינתו כולנו בני מוות", אמר בפתח ישיבת סיעת עוצמה יהודית. "הפיגוע הזה מתרחש במשמרת שלי, עם האחריות שלי. אני לרגע אחד לא מתכוון להסיר את האחריות, ולרגע אחד לא מתכוון להפסיק לפעול כדי למגר, להילחם ולנצח את הטרור".

"המלחמה בטרור מתחילה בדברים הקטנים", הצהיר בן גביר. "נתתי הוראה ליישם את כל צווי ההריסה הלא חוקיים בירושלים. בשבוע הזה אנחנו כבר הורסים 14 בתים שמשום מה ההריסה שלהם התעכבה. נתתי הוראה – שכונה אחרי שכונה, מקום אחרי מקום, לבוא ליישם את הצווים. משילות מתחילה בדברים הללו".

"זה גם לא סוד שבישיבת הממשלה ובפורומים נוספים דרשתי להטיל עוצר בשכונה שממנה יצא המפגע, לעבור בית בית ולקחת את כלי הנשק. לצערי, בעקבות חילוקי דעות עם הגורמים המקצועיים אנחנו עדיין בשיח ולא ממצים את היכולת הזאת. אבל הנחיתי את המשטרה לפעול בצורה נחרצת לאסוף כלי נשק, גם על סמך מידע מודיעיני, וגם לסרוק את הרשתות החברתיות, ולעצור כל אחד שמנופף בנשק".

"ביקשתי מהמשטרה להכין בנק מטרות ולאסוף מודיעין. מבחינתי הפיתרון היא לעבור שכונה שכונה, אבל אם כרגע זה נמנע מאיתנו, אז בהחלט לעשות בנק מטרות ומודיעין, כי זו המשימה מספר אחת שלנו, לאסוף את כלי הנשק".

בן גביר הוסיף, כי בקרוב יונח על שולחן הכנסת חוק עונש מוות למחבלים: "אמרנו ובעזרת השם נקיים. מחבל הוא בן מוות, ומי שרוצח ומי שפוגע ומי שעושה טבח באזרחים צריך להיות בכיסא החשמלי".

מוקדם יותר האריך בן גביר את הצו המונע ביקורי משפחות מחבלים בכלא לאסירי חמאס. בצו צוין, כי גורמי הביטחון תומכים בהמשך מניעת ביקורי משפחות אצל אסירי חמאס מרצועת עזה.

הצו נחתם לראשונה על ידי גלעד ארדן בעת כהונתו כשר לביטחון הפנים, במטרה ללחוץ על חמאס לשחרר את הישראלים שחטף ארגון הטרור ולאחר החלטת קבינט שהעניקה לו את הסמכות לכך.

"החמאס מחזיק באזרחים וחיילים ישראלים ואנשיו שמנסים יום יום לרצוח תינוקות וילדים", מסר בן גביר, "אין להם שום זכות לפגוש את בני משפחותיהם. מחבלים שפלים שרצחו יהודים אינם ראויים לקבל אור שמש ובטח שלא ביקורי משפחות".

תגיות:ירושליםטרוראיתמר בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה