חדשות בארץ

הממשלה אישרה את ביטול המס על החד פעמי

הממשלה אישרה את ביטול המס על הכלים החד פעמיים שהוטל בתקופת ממשלת בנט-לפיד. השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, התנגדה, והודיעה כי תגבש תוך שישה חודשים חלופה לצמצום צריכת החד פעמי

סמוטריץ’ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון), בישיבתה השבועית, את ביטול המס על הכלים החד פעמיים שהוטל בתקופת ממשלת בנט-לפיד. הביטול אושר בהמשך להנחייתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולאחר שהצו בנידון פורסם להערות הציבור.

"הבטחנו וקיימנו", מסר סמוטריץ'. "אני קורא לאזרחי ישראל לבדוק מול הקמעונאים ובעלי המכולות את הורדת מחיר החד פעמי, המאבק ביוקר המחיה זה מאבק של כולנו".

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, התנגדה בישיבה לביטול המס ואמרה כי בתוך שישה חודשים תגבש, יחד עם סמוטריץ', "חלופה מיטיבה ונכונה לכלל אזרחי מדינת ישראל". לדבריה, "מלכתחילה מדינת ישראל הייתה צריכה להוביל מהלך הדרגתי ונכון של שינוי היוצר תהליכים ולא להנחית החלטה שמעוררת אנטגוניזם כלפי ציבור מסוים. מאחר והמס הוכיח את עצמו והביא להפחתה משמעותית בצריכה ולצמצום הנזקים הסביבתיים והבריאותיים שנגרמים מהשימוש בכלים חד פעמיים, ומתוך מחויבות לסביבה ולבריאות הציבור – אין לבטל מיסוי זה ללא חלופה ראויה".

"אני ערה להסכמים הקואליציוניים ולמחויבות של חברי הממשלה לקיומו", הוסיפה סילמן. "אני מודה לראש הממשלה נתניהו על ההחלטה להביא חלופה תוך שישה חודשים יחד עם שר האוצר סמוטריץ' לצמצום הצריכה של הכלים החד פעמיים".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר: "אני מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על החלטת הממשלה לבטל סופית את 'מס ליברמן' על הכלים החד פעמיים, שנועד לפגוע בראש ובראשונה במגזר החרדי. זו הייתה אחת ההתחייבויות שלנו עם הקמת הממשלה, ואכן העברנו בשבוע שעבר בוועדת הכספים את המקור התקציבי לביטול המס. היום זה בוטל סופית, ואני שמח על כך".

תגיות:חד פעמיבצלאל סמוטריץ'עידית סילמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה