פעילות הידברות

מה היה סוד כוחו של הבבא סאלי זצ"ל במתן ברכות, ובעשיית מופתים?

הרבנית חגית שירה מספרת לנו על הרב מרדכי אליהו זצ"ל שהגיע אל הבבא סאלי עם שאלה: 'מורנו, מה הסוד שלך?' מסתבר שהתשובה פשוטה, ונוגעת לכל אחד מאתנו

  • ז' שבט התשפ"ג
אא

שמו של הבבא סאלי זצ"ל נודע למרחוק בזכות יכולתו לברך את הבאים בשעריו, וברכתו מתקיימת. ישועות, ניסים ומופתים היו דבר שבשגרה. עמך ישראל היו נוהרים אליו בבקשה שימצא מזור לכאביהם, והבבא סאלי היה שם עבור כולם כמו אב אוהב.

אומרת הרבנית חגית שירה: "פירוש המילים 'בבא סאלי', זה האב המתפלל. כל הכוח של הבבא סאלי היה להתפלל ולבקש על עם ישראל. זה כוח סודו של הבבא סאלי. מספרים שפעם הגיע אליו הרב מרדכי אליהו זצ"ל, ושאל: 'מורנו, מה הסוד שלך? מה סוד ברכתך? מאיפה יש לך כוח כזה גדול לברך אנשים ולעשות כאלה ישועות ומופתים? הבבא סאלי בענוותנותו השיב שהדבר ניתן לו בזכות אביו הצדיק ובזכות סבו הצדיק, אך הרב אליהו הקשה, שהרי דברים כאלה לא עוברים בירושה.

"כל מי שחושבת שהיתה לה אמא צדיקה, או סבתא צדיקה, או איזה סבא צדיק – האם זה הופך אותה להיות צדיקה? לא. שום דבר מהכוחות הרוחניים האלה לא עוברים בירושה, כל מה שאדם משיג בקדושה שלו, בצדקות שלו - הכל תוצאה של עבודה אישית שלו.

 

הבבא סאלי: "אגלה לך את הסוד שלי"

וכך, ממשיכה הרבנית בתיאור המשך הסיפור ותשובתו של הבבא סאלי לרב אליהו. "אגלה לך את הסוד שלי, השיב הבבא סאלי. הסוד שלי הוא שאני שומר על הפה שלי. עוד מאז שאני ילד קטן, אני שומר על הפה, על קדושת הדיבור שלי, וזה הסוד."

הרבנית מוסיפה, ומחזקת אותנו בדברים הבאים: "כתוב בתורה: 'לא יחל דברו. ככל היוצא מפיו, יעשה.' אדם שהפה שלו לא מוציא דיבורי חולין אדם ששומר על הפה שלו, ככל היוצא מפיו יעשה. מה שיוצא מהפה שלו – קורה. ישנם אנשים שסתם מדברים, סתם אומרים דברים בלי הרף, מפטפטים בלי סיבה, ולפעמים גם חס ושלום דיבורים לא כשרים. ואילו להבדיל אלף הבדלות – הבבא סאלי רק מדבר, וזה קורה."

מסתבר שלכל אחד ואחת מאתנו יש את הכח הזה. כך אמר הבבא סאלי לרב אליהו, וכך ממשיכה הרבנית לספר: "אומר הבבא סאלי: 'תגיד לעם ישראל שהכח הזה, אין אותו רק לי. יש אותו לכל יהודי ולכל יהודייה בעולם.' למעשה, כל יהודי שישמור על הפה שלו, על קדושת הדיבור, יזכה שככל היוצא מפיו ייעשה. מה שיבקש - יתפלל על עם ישראל, יקרה, לכן ככל שהשפתיים רוחשות תפילה, דיבורים טובים, דיבורים של קדושה ופחות תלונות וקיטורים, כך זוכה האדם בסיעתא דשמיא, שכל מה שהוא מוציא מפיו - מתקבל."

בואי לפגוש את הרבנית חגית שירה בהילולת הבבא סאלי עם הידברות ברחבי הארץ. עוד ישתתפו: הזמרת ציפורה אבגי, הזמרת יעל כליפא, הרב חיים זאיד והרב יעקב חמו. לחצי כאן או התקשרי 073-222-1240

תגיות:הבבא סאליהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה