חדשות בארץ

בעקבות הפיגועים בירושלים: הקבינט מתכנס הערב

הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס בעקבות שני הפיגועים בירושלים, בהם נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו חמישה. שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "רק שנדע לקרוא לאויב בשמו נדע לנצח אותו"

ישיבת הקבינט, ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)ישיבת הקבינט, ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב (מוצאי שבת) בשעה 20:00, בעקבות שני הפיגועים שהתרחשו במהלך השבת בירושלים בהם נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו חמישה. יו"ר ש"ס אריה דרעי צפוי להגיע לישיבה, לאחר שהוזמן על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו להשתתף בה כמשקיף.

במערכת הפוליטית הגיבו בזעזוע על הפיגועים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר בצאת השבת: "כואב יחד עם כל בית ישראל את פיגועי הטרור הנוראים בשבת. שולח תנחומים מעומק הלב למשפחות ורפואה שלמה לפצועים. בשעה קשה זו אני מבקש לחזק את השוטרים והלוחמים שעובדים מסביב לשעון למען ביטחון ישראל".

"דם הנרצחים על ידי החמאס, הרשות הפלסטינית וגם על ידיהם של חברי הכנסת מתוך כנסת ישראל, שבמקום לחזק את צה"ל על פועלם בהגנה על המולדת ביקשו בסוף השבוע לשלהב ולעודד את הטרור בגינוים בזויים נגד צבא הגנה לישראל".

"רק שנדע לקרוא לאויב בשמו נדע לנצח אותו", הוסיף סמוטריץ'. "הטרור הערבי נובע מתקווה להשיג באמצעותו הישגים. רק שנדע לגדוע את התקווה, ונשיב את ההרתעה נוכל לנצח את הטרור. שלילת התושבות וגירוש המשפחה, הקפאת כספי הרשות הפלסטינית וגביית מחיר כבד מאד מהסביבה הקרובה והתומכת, יחד עם הרחבת הבנייה בירושלים ובכל רחבי הארץ באופן מאסיבי, יבהירו לאויבנו שהטרור הנבזי שהם מוציאים תחת ידם פוגע בראש ובראשונה בהם".

"לצד שורת צעדים ביטחוניים, אדרוש לאשר באופן מיידי את תוכניות הבניה ב- E1 במעלה אדומים, לכנס עוד השבוע את מועצת התכנון ביהודה ושומרון לאישור כלל תוכניות הבנייה שעל הפרק, לכתר את השכונות שמהן יצאו המחבלים בירושלים ולבצע בהן אכיפת חוק נחרצת בכל המישורים", סיכם שר האוצר.

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב: "כואב ומתאבל יחד עם כל עם ישראל על שבעת הנרצחים בירושלים, הם נרצחו על ידי מחבל בן עוולה רק בשל היותם יהודים, תנחומים מעומק הלב למשפחות".

שר הבינוי והשיכון ויו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף, אמר: "הזדעזעתי למשמע הבשורה הנוראית על הפיגועים הרצחניים בירושלים. הטרור הפלסטיני שוב מרים את ראשו כששבעה יהודים תמימים נרצחו בליל שבת סמוך לבית כנסת רק בגלל היותם יהודים. ליבי עם משפחות הנרצחים".

"יחד עם כל עם ישראל אני מתפלל להחלמתם המהירה של הפצועים. אני מודה לכוחות הביטחון על נטרול המחבלים ומחזק את ידי ראש הממשלה, שר הביטחון והשר לביטחון לאומי שיגיבו בתקיפות ויפעלו ביד ברזל נגד הטרור הפלסטיני. יש להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל במהירות".

תגיות:ירושליםטרוראריה דרעיבצלאל סמוטריץ'הקבינט המדיני-ביטחוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה