חדשות בארץ

בן גביר תוקף: היועמ"שית לא מאפשרת לאטום מיידית את בית המחבל

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, האשים כי היועמ"שית לא אישרה עדיין את דרישתו לאטום מיידית את בית המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים: "לא היה נכון לעכב את זה בעשר דקות"

בן גביר, הערב (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בן גביר, הערב (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר הערב (מוצאי שבת) הצהרה לתקשורת בעקבות הפיגוע הקשה אמש סמוך לבית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים בו נרצחו שבעה בני אדם.

בהצהרתו תקף בן גביר בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה. לדבריו, הוא קיבל אישור מראש הממשלה בנימין נתניהו לאטום מיידית את בית המחבל, בתמיכת גורמי הביטחון, והגיש את הבקשה ליועמ"שית בשמונה בבוקר בצירוף חוות דעת של השב"כ בעניין: "לתדהמתי, עד לרגע זה היא לא מאפשרת לנו לאטום את הבית. בעיניי, זה לא לפגוע לא רק בממשלה אלא באזרחי מדינת ישראל".

"לא היה נכון לעכב את זה בעשר דקות", הוסיף בן גביר. "אני מבקש מבהרב מיארה לחתום עכשיו על הצעד ולאפשר את האטימה עוד הלילה".

מטעם היועמ"שית נמסר בתגובה כי "הפרסום על בקשה של השר בן גביר שנדחתה על ידי היועצת אינו נכון. כפי שהובהר לשר בן גביר על ידי גורמי המקצוע ברשויות הביטחון ובמשרד המשפטים, החלטות פעולה של הדרג המדיני צריכות להיתמך בתשתית עובדתית, ועליו להציגה".

"בהתאם לכך, רק לפני שעה הועברה ליועצת המשפטית לממשלה השלמת חוות הדעת הביטחוניות, ואלה נבדקות כעת. היועצת המשפטית לממשלה תתייחס בקבינט לכלל הנושאים שיעלו. היועצת המשפטית לממשלה תעשה כל שניתן כדי לספק כלים משפטיים שיאפשרו את הגשמת מדיניות הדרג המדיני".

תגיות:איתמר בן גבירגלי בהרב מיארהטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה