חדשות בריאות

מחקר חדש חושף: פעילות גופנית משפרת את יכולות הזיכרון והחשיבה

מחקר שנערך על 4,500 איש גילה כי אף פעילות גופנית קלה, כגון הליכה, מסייעת לבריאות המוח ומשפרת את התפקודים הקוגניטיביים כגון חשיבה וזיכרון

  • ג' שבט התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש מצביע על השפעתה המבורכת של הפעילות על בריאות המוח, וכי וויתור על פעילות גופנית לטובת פעילויות פחות תובעניות כמו ישיבה או שכיבה משפיע על ירידה ביכולות הזיכרון והחשיבה.

במהלך המחקר עקבו חוקרים בריטיים, בראשות ד"ר ג'ון מיטשל מהמכון הבריטי לספורט, לפעילות גופנית ולבריאות בבריטניה, אחר נתוני בריאותם של כ-4,500 אנשים שנולדו בבריטניה בשנת 1970.

משתתפי המחקר סיפקו במשך שנתיים מידע על מצב בריאותם ואורח חייהם. המשתתפים אף הרכיבו חיישן פעילות למשך לפחות עשר שעות רצופות ביום עד שבעה ימים, גם בזמן השינה והרחצה.

המשתתפים ביצעו מדי יום 51 דקות בממוצע של פעילות גופנית, מתונה או אינטנסיבית, ובערך 6 שעות של פעילות קלה, כמו הליכה איטית. במשך 9 שעות ישבו או שכבו, ובמשך 8 שעות ישנו.

נוסף על כך עברו המשתתפים סדרה של מבחנים שהעריכו את יכולתם לעבד ולהיזכר במידע. לאחר ניתוח של נתוני הפעילות התברר כי אצל המשתתפים שדילגו על פעילות גופנית לטובת 8 דקות של ישיבה, חלה ירידה של 1% עד 2% בציוני מבדקי הקוגניציה שלהם. נתונים דומים נמצאו גם כשהנבדקים החליפו 6 דקות של פעילות גופנית נמרצת ב-6 דקות של פעילות גופנית קלה או ב-7 דקות של שינה.

במקביל, אצל הנבדקים שוויתרו על ישיבה לטובת פעילות גופנית, נמצא חיזוק בביצועים הקוגניטיביים: נבדקים שהחליפו ישיבה או שכיבה ב-9 דקות של פעילות גופנית נמרצת הובילה לעלייה של יותר מ-1% בציונים של מבדקי הקוגניציה.

ממצאי המחקר הצביעו על קשר הדוק בין ירידה בפעילות גופנית לירידה בתפקוד המוח. הקשר בין פעילות גופנית לביצועי מוח טובים יותר עדיין לא ברור לחוקרים, אולם הם משערים ששיפור בפעילות הלב ובזרימת הדם בעורקים מסייע לבריאות המוח. עורכת המחקר מיטשל הדגישה כי גם פעילות קלה כמו הליכה עדיפה על ישיבה.

נזכיר כי ארגוני בריאות בעולם ממליצים למבוגרים לבצע לפחות 150 דקות של פעילות גופנית מתונה עד אינטנסיבית בשבוע בנוסף ליומיים של אימון לחיזוק שרירים. 

מה הקשר בין שמירת הבריאות לעבודת השם? איך שומרים על גוף בריא ומאריכים ימים? הרב זמיר כהן מציג 4 כללים לאכילה נכונה, על פי הרמב"ם: 

תגיות:פעילות גופניתזיכרון וחשיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה