חדשות יהדות

זקן חברי מועצת הרבנות הראשית: הגאון הרב שמעון אליטוב זצ"ל

הגאון הרב שמעון אליטוב זצ"ל, זקן חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, נפטר הבוקר כשהוא בן 85

  • ג' שבט התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

אבל כבד: הגאון רבי שמעון אליטוב זצ"ל נפטר הבוקר (רביעי), כשהוא בן 85 שנה. הרב זצ"ל היה זקן חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, מזקני רבני חב"ד, ורב המועצה האזורית מטה בנימין.

המנוח התמוטט הבוקר בביתו שבירושלים. כוחות ההצלה שהוזעקו ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות והבהילו אותו לבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, שם נאלצו רופאים לקבוע את מותו.

הרב זצ"ל נולד בשנת ה'תרצ"ז בעיר העתיקה בירושלים, לאביו רבי יוסף רחמים ואמו מרת שושנה. הוא למד בת"ת שע"י ישיבת 'פורת יוסף' ולאחר מכן עבר ללמוד בישיבת נובהרדוק בחדרה. בשנת תשי"ב עבר ללמוד בישיבת תומכי תמימים בלוד.

במהלך לימודיו בישיבה קיבל עשרות מכתבים מהרבי מלובביץ', הכוללים הדרכה אישית לבחור ישיבה.

לאחר נישואיו נסע עם רעייתו ל-3 שנות שליחות ביוגוסלביה וברומניה הקומוניסטית. בהמשך נסע לשליחות בארגנטינה, שם מונה לרב הקהילה החלאבית "סוכת דוד" בבואנוס איירס.

בשנת תשל"ח חזר לארץ ומונה כמנהלה של ישיבת "אור החיים", פתח ישיבה למקצועות קודש עבור נוער חרדי במצוקה וכולל אברכים בשם "אור מאיר חב"ד". כן כיהן במקביל ברבנות של כמה קהילות בירושלים.

החל משנת תשס"ח כיהן הרב זצ"ל כחבר מועצת הרבנות הראשית. כן היה רב המועצה האזורית מטה בנימין, וכיהן כרבה של מבשרת ציון.

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב יצחק יוסף, ספד לזקן חברי מועצת הרבנות הראשית הרב שמעון אליטוב שהלך הבוקר לעולמו: "הגאון זצ"ל פעל כל חייו בארץ ובתפוצות עוד בכהונתו כרב הקהילה בארגנטינה ולאחר מכן בארץ משך עשרות בשנים להפצת תורה ויהדות לעם ובדרכו הייחודית רבים השיב מעוון, הרביץ תורה בתלמידים, הקים דור ישרים מבורך של תלמידי חכמים הממשיכים את דרכו בהפצת התורה והחסידות. עולם הרבנות יחסר את אחד הרבנים החשובים בו", אמר הראשל"צ.

"תנחומינו לתלמידיו הרבים, לקהל שומעי לקחו ולמשפחתו הרוממה והחשובה ויה"ר שיבולע המוות לנצח ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים", סיים הראשל"צ את דבריו.

הלווייתו של הרב זצ"ל תצא היום בשעה 14:30 מבית ההלוויות סנהדריה, צומת בר אילן, בדרכה להר המנוחות.

המוות. איך אפשר להתמודד עם אובדן? מה ניתן לעשות לעילוי נשמות נפטרים, אם בכלל? והאם הם יודעים שאנו מסייעים להם? את כל השאלות המרתקות האלה ועוד מפנה העיתונאי דודו כהן לרב זמיר כהן. אל תחמיצו:

תגיות:הרבנות הראשיתהרב שמעון אליטוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה