חדשות בארץ

בקואליציה מתכננים: חוק החמץ יעבור עד פסח

הצעת החוק של יו"ר ועדת הכספים, שתאסור הכנסת חמץ לבתי חולים, תאושר ככל הנראה עד חג הפסח הקרוב

  • ב' שבט התשפ"ג
(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

שר התרבות והספורט מיקי זוהר העריך הבוקר (שלישי) כי הצעת החוק שתאסור הכנסת חמץ לבתי חולים תעבור עד חג הפסח הקרוב.

בראיון שהעניק ל-ynet אמר זוהר: "אני מקווה מאוד שהצעת החוק תעבור עד פסח. אני חושב שלהכניס חמץ לבתי חולים זה מעשה מיותר ומתריס. אנחנו מכירים את ההחלטה האומללה להכניס חמץ לבתי החולים שקיבל שר הבריאות הקודם. אני מניח שהוא קיבל אותה מתוך רצון להראות שהוא נגד הימין או נגד הדתיים. עם כל הכבוד לפסיקת בג"ץ בנושא, זה מקרה שהוא לא צריך היה להתערב בו, והוא היה צריך לאפשר לציבור להכריע בשביל עצמו.

"אנחנו ניסינו לעשות את זה לא בחקיקה ובצורה מכובדת וסבירה, אבל בית המשפט העליון אמר שאי אפשר - ולכן צריך לחוקק חוק כדי שכן יהיה אפשר", הסביר זוהר. "לצערי אנחנו עושים הכול, כמדינה, לברוח מהעקרונות היהודיים שלנו. זה חבל וזה עצוב. אנחנו לא כופים שום דבר, אנחנו חיים במדינה דמוקרטית. אבל זו גם מדינה יהודית וצריך להתחבר גם לסממנים היהודיים, לפחות בנראות. אני לא מחייב מישהו לעשות משהו, שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה, אבל לפחות שניראה מדינה יהודית.

"אני באופן אישי לא אוכל חמץ בפסח, אני שומר על כשרות", אמר זוהר והדגיש: "אבל החוק לא יחייב אף אחד, כולם יכולים לעשות מה שהם רוצים. אני מבטיח שאם מישהו ירצה לאכול חמץ בבית חולים באופן ספציפי - אף אחד לא יפריע לו ואף אחד לא יגיד לו כלום. אנחנו בסך הכול מדברים על משהו הצהרתי כדי להראות שאנחנו שומרים על עקרונות יהודיים. קצת סממנים יהודיים, מה כל כך מזיק בזה?!".

את הצעת החוק שתאסור הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח הגיש יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שכתב: "חג הפסח הידוע בשמו המקראי 'חג המצות', הוא החג שמסמל את לידת העם היהודי שבו הוא יצא מעבדות לחירות. לפי סקרים ומחקרים שנעשו בישראל, חג הפסח נחשב כחג החשוב ביותר בחגי ישראל, בקרב כל סוגי האוכלוסייה, כאשר רובו הגדול של העם היהודי חוגג את חג הפסח ומקפיד על שמירת איסור אכילת חמץ בפסח, דתיים, מסורתיים וחילוניים.

עוד נכתב בהצעת החוק: "בניגוד לדיני כשרות בכל השנה, איסור אכילת חמץ בחג הפסח הוא חמור ביותר ואף דיני הכשרות בפסח מחמירים ביותר, כאשר חמץ בפסח אינו 'בטל בשישים', כך שחמץ שייאכל בכלי אפילו בכמות מועטה מאוד עלול לגרום לשלילת הכשרות מהכלים, באופן שימנע משומרי כשרות לאכול בכלים אלה. בנוסף, ישנו איסור מיוחד בפסח של 'בל יראה ובל ימצא'".

בהתאם להסכם הקואליציוני בין יהדות התורה והליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לקדם את הצעת החוק. בקואליציה מקווים, כאמור, שההצעה תעבור עד חג הפסח הקרוב, בעוד פחות מ-3 חודשים.

תגיות:חמץפסחבתי חולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה