חדשות יהדות

במה לחזק את הציבור? הגר"ג אדלשטיין בהוראה חד משמעית

הגאון רבי גרשון אדלשטיין הורה לרבנים, משפיעים ודרשנים לעורר את הציבור להתחזק במידות טובות: "בלי מידות טובות הוא לא בן אדם"

  • ב' שבט התשפ"ג
(צילום: שלומי כהן / פלאש 90)(צילום: שלומי כהן / פלאש 90)
אא

ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין אירח בביתו ביום חמישי האחרון מספר רבנים ומשפיעים. בדבריו ביקש הרב משומעיו שבמהלך שיחותיהם עם הציבור – בכל גיל שהוא – יתייחסו לנושאים שבין אדם לחברו, אהבת הבריות, ואהבת לרעך כמוך, ומידות טובות.

אלו הדברים המלאים: "לכאורה, אלו שמדברים דברי חיזוק לציבור, אפילו בחדרים, ובישיבות קטנות, וישיבות גדולות, כל דברי חיזוק, כדאי לדבר על אהבת הבריות, ואהבת לרעך כמוך, זה כלל גדול בתורה, יש גמרא: 'אמר רבי עקיבא זה כלל גדול בתורה', מה זה כלל גדול בתורה? רבי חיים ויטאל בספר 'שערי קדושה' אומר שמידות טובות זה היסוד.

"בתורה לא כתוב על מידות טובות, כתוב על מלך על גאווה, אבל כעס ועוד כל מיני מידות לא כתוב", הוסיף הרב אדלשטיין, "הרבה מידות טובות יש שלא כתובות בתורה, מפני שזה היסוד נפש האדם, כך אומר רבי חיים ויטאל בספר שערי קדושה, שבלי מידות טובות הוא לא בן אדם, שלמות האדם היא שיהיה בעל מידות טובות, זה שלמות האדם.

"לכן מסתבר שאם מדברים דברי חיזוק, שיהיה על מידות טובות, כל מי שמדבר דברי חיזוק בציבור, מסתבר שכדאי, שהכי טוב, מה שהזכויות הגדולות ביותר: על מידות טובות! וכשמדברים זה משפיע.

ראש הישיבה סיים את דבריו: "לדבר על מידות טובות, דברי חיזוק, ואהבת לרעך כמוך, והלכת בדרכיו".

הרב זמיר כהן - איך בוחרים בן או בת זוג? לפניכם מבחן המידות:

תגיות:רבי גרשון אדלשטייןמידות טובות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה