חדשות בארץ

דרעי קבע: אלו הח"כים שימלאו את מקומו

מלכיאלי – במשרד הפנים, בן צור – במשרד הבריאות: אלו הח"כים שימלאו את מקומו של דרעי

  • ב' שבט התשפ"ג
(צילומים: אריה לייב אברמס, דוד כהן / פלאש 90)(צילומים: אריה לייב אברמס, דוד כהן / פלאש 90)
אא

השר לשירותי דת, ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, ימונה היום (שלישי) לממלא מקום שר הפנים והשר יואב בן צור ימונה לממלא מקום שר הבריאות.

לפי החוק, ממלא מקום שר ממונה לתקופה של שלושה חודשים. בתום תקופת מילוי המקום, יש צורך למנות שר במשרה קבועה.

אתמול, יממה אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר את יו"ר ש"ס אריה דרעי בעקבות פסק הדין של בג"ץ, נציגי סיעות הקואליציה - ובהם נתניהו עצמו - הגיעו לישיבת סיעת ש"ס במטרה לחזק פומבית את דרעי. נציגי הסיעות ונתניהו הביעו תמיכה בדרעי והצהירו על מחויבותם להוביל חקיקה שתאפשר לו לחזור לכהן כשר בממשלה.

יו"ר ש"ס האשים את בג"ץ: "לא ראש הממשלה מינה אותי אלא הכנסת", אמר. "איפה חוסר הסבירות הקיצונית של כנסת ישראל? איפה 63 ח"כ שפעלו, איפה חוסר הסבירות הקיצונית שלהם? האם 11 שופטים יותר סבירים מ-63 ח"כים שנבחרו כחוק?!

"הטיעון המרכזי נגד הרפורמה של יריב לוין אומר שהתפקיד של בית המשפט זה לדאוג למיעוטים" הוסיף דרעי. "האם מצביעי ש"ס לא זקוקים למישהו שידאג להם? אם אנחנו מדברים על סבירות, הרי אין לנו סיכוי שמישהו מהשופטים ידאג לציבור שלנו. אנחנו לא האדם הסביר שאותה מיליה שמתמנה כשופטים תדאג להם. מי ידאג לשכבות החלשות?"

"זה באמת לא מאבק אישי שלי" אמר יו"ר ש"ס, "אני נמצא כאן בגלל שיש לי מחויבות אמיתית. עבדנו קשה מאוד כדי להעביר את הממשלה הרעה שרצתה לאבד את הזהות היהודית, החלטנו ועבדנו קשה כדי לנצח וכדי להביא לידי ביטוי את מה שהתחייבנו – אמרנו כולנו שנביא משילות וזהות יהודית, ואת שניהם אנחנו מתכוונים להביא".

"שאף אחד לא יתבלבל", התייחס דרעי לפיטוריו, "זו לא חולשה, זה חוזק שגילינו, איזהו גיבור הכובש את יצרו. אם מישהו חושב שהוא יעשה הפיכה שלטונית הוא לא ימצא מולו אנשים חלשים, אלא קואליציה יצוקה מברזל שלא תיתן לו לעשות את הדבר הזה".

תגיות:יואב בן צוראריה דרעימיכאל מלכיאלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה