בריאות ותזונה

סובלים מטחורים לעתים קרובות? אלו הפעולות שאתם צריכים לעשות בכל יום

מי שסובל מטחורים יודע שתחזוקת הגוף בימים שבהם לא כואב - לא פחות חשובה (אם לא יותר) ממתן עזרה ראשונה וטיפול כשכואב. הפעולות שתעשו היום ירחיקו את הטחורים של המחר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גם אם אתם אנשים נורא טובים ואין לכם אויבים מסביב - את זה אתם חייבים להכניס לכם טוב טוב לראש: אם אתם סובלים מטחורים, יש ויש לכם 6 אויבים לפחות, והם גדולים וערמומיים. 

- מזונות חריפים

- מזונות מתוקים 

- מזונות מתועשים

- מזונות מטוגנים

- קמח לבן ומוצריו, קפה ואלכוהול. 

- ישיבה ממושכת במשרד או מול מחשב.

אתם יכולים לנסות להתעלם מהם, אבל זה לא יעזור. זה רק יחריף את מצבכם. טוב יותר שתתחילו 'לעכל' שאתם חייבים לעשות שינוי תזונתי, התנהגותי ועוד, ותתחילו כבר מהיום לאמץ 6 כללי העשה שלפניכם, כדי לשפר אלפי מונים את איכות החיים שלכם ולהשאיר את הטחורים הרחק מכם. 

1. שמן זית עם לימון 

בבוקר, איך שאתם קמים, אתם שוכחים מקפה, נס קפה ואפילו מתה שמכיל קפאין. מה שאתם מתחילים לאמץ הוא רבע כוס מים רותחים עם כפית שמן זית ומעט לימון סחוט - את זה אתם שותים דבר ראשון בבוקר, בלגימה אחת. 

מאוחר יותר, כשמתחשק לכם 'משהו חם', אתם יכולים לשתות מים רותחים עם מעט תה שלא מכיל קפאין, או אחד מהרכיבים הללו: מקל קינמון, פרוסת ג'ינג'ר טרי, כוכב אניס, תמר לח או מג'הול, עלי נענע או לואיזה וכל דבר אחר שאין בו קפאין. 

2. אין ברירה, תתחילו לשתות מים

בין אם אתם אוהבים מים ובין אם לא, המים מנקים את כל המערכות הפנימיות שלכם מרעלים שהצטברו בהם, ובין היתר לא פעם מביאים לעצירות שמביאה לטחורים. 

אז אם ברצונכם להקל על מערכת העיכול ולהימנע מעצירויות, הגבירו את שתיית המים שלכם. אם בכל זאת קשה לכם - תוכלו להוסיף למים שלכם כל תוספת שאין בה קפאין או סוכר לבן, ולכוון שעון שיזכיר לכם לקחת כמה לגימות כל כמה דקות. 

3. תשכחו מאורז לבן, תתחילו לצרוך אורז מלא 

אורז לבן הוא הבסיס בבתים רבים, אבל מי שסובל מטחורים, עושה לעצמו נזק בכך שהוא צורך אותו. ולא רק באורז לבן כי אם גם בכל סוגי הקטניות: תעדיפו תמיד קטניות מלאות, וכדי שיהיה קל 'לעכל' אותן - השרו אותן במים למשך לילה ביחד עם כף ג'ינג'ר טחון. 

4. אל תהיו 'שפן ניסיונות' לשיטת בריאות כזו או אחרת 

גם אם מדובר בשיטה הדוגלת באכילת ירקות בלבד, אם אתם צורכים ירקות - עדיף שתבררו עם רופא או נטורופת האם אתם מסוגלים לצרוך ירקות עם הקליפה. יש כאלה שרגישים, וקליפות ירקות ופירות עושים להם עצירות קשה שמביאה לטחורים. אני למשל גיליתי שלא די בכך שירקות עם קליפה לא עושים לי טוב, אלא שגם כדאי שאימנע מירקות ממשפחת הסולניים שבהם תפוחי אדמה, שום, פלפל, חציל ועגבניה. 

5. אל תישבו במשך זמן ארוך בשירותים, ולא בתנוחה הרגילה 

במחילה מכבודכם, אבל אם עסקינן בטחורים - מוכרחים לדבר גם על עניין השירותים. כמה זמן אתם מבלים שם? כדאי שתדעו שאחד הדברים שהכי מעודדים התפתחות ויציאה של טחורים מכאיבים - זה ישיבה ממושכת בשירותים, ודווקא בתנוחה הרגילה. כדי להקל על היציאות שלכם אתם חייבים להניח שרפרף בשירותים, שעליו תניחו את רגליכם בזמן ההתפנות. התנוחה הזו תקל ביותר את התחושה, ולא תאלץ אתכם להתאמץ יותר מדי. 

6. תתחילו לצרוך יותר סיבים תזונתיים שיעזרו בעיכול 

אני אישית מעדיפה דייסת שיבולת שועל או גרעיני פשתן שהושרו בקערת מים למשך הלילה. אני שותה את המים שלהם מדי יום וגם אוכלת את הגרעינים ש'התנפחו' וכעת המרקם שלהם הוא כעין ג'לי. 

תגיות:פעולותתחזוקהטחורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה