חדשות בארץ

ראשי הקואליציה ליועמ"שית: "הכרזה על נבצרות נתניהו – ניסיון הדחה בלתי חוקי"

בעקבות הדיווחים לפיהם היועמש"ית פתחה בדיונים על הוצאתו של ראש הממשלה נתניהו לנבצרות, שיגרו אליה ראשי מפלגות הקואליציה מכתב חריף: "לא שונה מניסיון הפיכה בידי איש צבא סורר". היועמ"שית בתגובה: "לא קיימתי דיונים בדבר נבצרות ראש הממשלה"

ראשי מפלגות הקואליציה, אתמול (צילום: דוברות הליכוד)ראשי מפלגות הקואליציה, אתמול (צילום: דוברות הליכוד)
אא

(עודכן: 20:07)

ראשי מפלגות הקואליציה חתמו הערב (שני) על מכתב חריף ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בו התריעו כי "ניסיון להכרזה או הכרזה על נבצרות של מנהיג מכהן מהווים ניסיון בלתי חוקי בעליל להדיחו ולהפיל ממשלה נבחרת וחוקית, ללא שבריר של הסמכה בחוק".

על המכתב חתמו יו"ר ש"ס אריה דרעי, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, יו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף, יו"ר דגל התורה משה גפני ויו"ר נעם אבי מעוז. שר המשפטים יריב לוין חתם בשם הליכוד.

המכתב לבהרב מיארה בא על רקע הדיווחים בחדשות 12 וב"הארץ", לפיהם היא פתחה בדיונים בנוגע לאפשרות להכריז על נבצרותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. היועמש"ית מסרה בתגובה: "הריני להבהיר, כי בניגוד לנטען בתקשורת לא קיימתי דיונים בדבר נבצרות ראש הממשלה".

במכתבם של ראשי מפלגות הקואליציה לבהרב מיארה נכתב: "לאחרונה התפרסמו בתקשורת מספר ידיעות לפיהן את מנהלת דיונים ביחס לאפשרות של 'הוצאת' ראש ממשלת ישראל ל'נבצרות'. לתדהמתנו, לא הכחשת את הפרסומים עד לרגע זה. ניסיון להכרזה או הכרזה על נבצרות של מנהיג מכהן מהווים ניסיון בלתי חוקי בעליל להדיחו ולהפיל ממשלה נבחרת וחוקית, ללא שבריר של הסמכה בחוק".

"שום תעתוע משפטי לא יעמוד מול הברור מאליו בכל המדינות המתוקנות: ראש ממשלה נבחר על ידי רוב העם ונציגיו. רוב אזרחי ישראל בחרו במפלגות הקואליציה ובראש הממשלה רק לפני חודשים ספורים. הכנסת, כנציגת הריבון, נותנת אמון בממשלה ובראש הממשלה. ולכן, לאף גורם אין סמכות להדיח את ראש הממשלה ולהפיל את הממשלה החוקית, למעט לעם ולנציגיו ועל פי חוק מפורש. כל קביעה אחרת היא בלתי חוקית בעליל, ודגל שחור מתנוסס מעליה".

"אנו רואים לכן בדיונים שכאלו, ככל שיתקיימו, ניסיון הפיכה משפטית חסר סמכות ובלתי חוקי בעליל, בין שהוא מכוון לעתיד ובין שהוא מכוון לעת הזו. הוא אינו שונה מניסיון הפיכה בידי איש צבא סורר. העם, נבחריו וממשלת ישראל לא יקבלו לעולם החלטה חסרת סמכות, שמשמעותה ביטול הבחירות בקלפיות, ביטול המשטר הדמוקרטי והתגברות בלתי חוקית על ריבונות העם ונציגיו. הנייר עליו תיכתב החלטה שכזו יהיה חסר ערך. הוא לעולם לא יגבר על כוחם של מיליוני פתקי הנייר שבאמצעותם הצביע העם".

תגיות:נבצרותבנימין נתניהוגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה