חדשות בארץ

במחאה על האלימות: שביתה כללית בבתי החולים וקופות החולים

ההסתדרות הרפואית פתחה בשביתה של 24 שעות, במחאה על האלימות נגד צוותים רפואיים. כל הפרטים

  • א' שבט התשפ"ג
אילוסטרציה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ההסתדרות הרפואית פתחה הבוקר (שני) בשביתה של 24 שעות במערכת הבריאות, וזאת במחאה על מקרי האלימות שאירעו בימים האחרונים נגד צוותים רפואיים. השביתה כוללת את בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים בכל הארץ, וכן את מרפאות הקהילה של קופות החולים, לשכות הבריאות ומשרדי הממשלה.

במהלך השביתה בתי החולים יעבדו במתכונת שבת וחג, ומרפאות החוץ ישבתו. במסגרת מתכונת העבודה המצומצמת, יפעלו כרגיל שירותי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים.

הוחרגו מהשביתה: מכוני גסטרו לפעולות שלא ניתן לדחות (להבדיל ממרפאות גסטרו אשר שובתות), טיפולי יום, טיפולים אונקולוגיים וסקירת מערכות מאוחרות לנשים בהריון.

בכל עיר גדולה תפעל מרפאה ראשונית תורנית אחת.

במסגרת שביתת המחאה ישבתו הרופאים העובדים בלשכות הבריאות, רופאי ביה"ס, רופאים העובדים במשרדי ממשלה ובמוסדות רפואיים אחרים, וכן רופאים הממלאים תפקידים אדמיניסטרטיביים. מנכ"לים, מנהלי בתי חולים, רופאי צה"ל, משרד הביטחון, משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר – הוחרגו מהשביתה ויעבדו כרגיל.

"שביתה היא אף פעם לא ברירת המחדל עבורנו, אולם האלימות במערכת הבריאות כבר מזמן הפכה למגפה וכמעט מדי יום נחצים הקווים האדומים", אמר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי. "אין לנו אלא להשבית את המערכת כולה כדי שמישהו בממשלה יתעורר וישים סוף למגפת האלימות הזו. לא נסכים בשום אופן למציאות בה הרופאים והרופאות יופקרו דווקא במקום בו הם עוסקים יומם וליל בהצלת חיים".

מההסתדרות הרפואית נמסר, כי "למרבה הצער לא הוספו די מאבטחים להגנה על הצוותים הרפואיים, לא הוחמרה הענישה, לא הוטמעו מערכות דיווח למניעת אירועי האלימות ולא נעשה דבר לשמירה על בטחון הרופאים".

"ההסתדרות הרפואית בישראל תמשיך לפעול למיגור האלימות כנגד רופאות, רופאים ועובדי מערכת הבריאות עד אשר המעסיקים ומשרד הבריאות יעמדו בחובתם לדאוג לקיומה של סביבת עבודה הולמת ובטוחה, ובכלל זה יציבו שוטרים ומאבטחים במוסדות הרפואיים, ירחיבו את סמכויותיהם, יחמירו את הענישה, יבצעו תיקוני חקיקה, יפעלו להטמעת מערכות לדיווח ולמניעת אירועי אלימות ויפעלו למיצוי הדין עם הגורמים האלימים".

תגיות:שביתהההסתדרות הרפואיתמערכת הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה