הרבנית חגית שירה

מה קרה לכלב המת של התורם החשוב?

השכל – כמו מחשב – חייב נתונים. אם הנתונים שגויים, גם הפתרון יהיה שגוי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחת האגדות המעלות חיוך מספרת על בוקר אחד בו נחת בשדה התעופה בן גוריון אחד התורמים הגדולים לממשלת ישראל. הוא היה מיליונר גדול ואיש חשוב, כמובן, ולכן באותו הבוקר נחתה פקודה מגבוה לעובדי השדה לטפל באיש ובכבודה שלו בצורה הטובה ביותר, לנהוג באחריות, לתת לו תחושה טובה והכי חשוב - להשתדל מאוד שהוא בשום אופן לא יתעצבן.

פמלייה ממלכתית המתינה לאיש בשדה התעופה, תזמורת צבאית ומה לא...

המטוס נחת. אנשי צוות מסורים נכנסו פנימה לאסוף את מזוודותיו היקרות, ולתדהמתם גילו ליד המזוודות מלונה מפוארת, ובתוכה כלב קפוא למוות!

הבהלה הייתה גדולה. זה הרי מחדל נורא של צוות אל על בניו יורק! במקום להכניס את הכלב לאזור הנוסעים, הם הכניסו אותו לתא המטען הקפוא.

מה עושים עכשיו? אם האיש יגלה שכלבו החביב והיקר קפא למוות בשל טעות טיפשית כל כך, יהיה בלגן גדול... באמת, מה עושים?

לפתע, אחד העובדים הבריק רעיון: הקשיבו, הוא אמר, השבוע מצאתי כלב זרוק ברחוב. תאמינו לי או לא, הוא דומה שתי טיפות מים לכלב המת. בואו נעשה החלפות! ועד כמה שזה נשמע מגוחך, מרוב הבהלה שלהם הם עשו את זה. הם נסעו והביאו את הכלב החי, ואפילו הוסיפו לו "נקודת חן" בטוש, כי באמת שהכלבים היו דומים להפליא – חוץ מהנקודה ליד השפם.

הרגע הגיע – האיש ירד מכבש המטוס... חצוצרות, שטיח אדום, צלמים מכל העולם.

עובדי השדה היו כולם במתח. ראש הצוות הניח את המלונה המפוארת בצד, פתח את דלתה, ומתוכה יצא הכלב החי, מובל אל אורח הכבוד. הכלב ליקק את נעלו של האיש החשוב, שהביט בתימהון בכלב ואמר: זה לא הכלב שלי!

ראש הצוות ענה בתמימות: ברוך הבא, כבודו, אבל זה הכלב שהיה במלונה שלך.

האיש החשוב, שכולם הוזהרו לדאוג שלא יתעצבן, זעם וקרא: זה לא הכלב שלי! הכלב שלי מת! אני הבאתי אותו לכאן מת כדי לקבור אותו בארץ ישראל!

הבעיה הייתה שכלבו המת הושלך לאשפה...

* * *

ויאמר ה' אל משה כבד לב פרעה מאן לשלח את העם (ז, י"ד). פרעה רואה את מכות מצרים אחת לאחת. הוא סובל ייסורים נוראים, הוא יודע את האמת, אבל הולך סחור סחור ומסבך את עצמו יותר ויותר!

תדעי לך, השכל הוא המחשב המשוכלל ביותר בעולם. הוא יכול לפתור בעיות קשות ומסובכות, אבל כמו במחשב – השכל צריך נתונים. אם הנתונים שגויים, גם הפתרון יהיה שגוי. פרעה ראה בעיניים את האמת, אבל בשכלו הוא הכניס נתוני שקר, ולכן סבל, הסתבך ונפל.

אחותי, כדי לפעול נכון, כדי להגיע לתוצאות מדויקות וטובות בכל שטח משטחי החיים – הזיני את השכל, פשוט – באמת.

תגיות:הרבנית חגית שירהכלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה