חדשות בארץ

מרגש: חייו של רונן ניצלו – מה הוא החליט לקבל על עצמו?

רונן רפואה לקה בדום לב ואיבד את הכרתו. חובשי מד"א הצליחו, בחסדי שמיים, להציל את חייו. במפגש איתם סיפר רונן על הקבלות שקיבל על עצמו בעקבות האירוע

רונן רפואה עם חובשי מד"א (קרדיט: דוברות מד"א)רונן רפואה עם חובשי מד"א (קרדיט: דוברות מד"א)
אא

לפני כשבועיים וחצי, בעת ששהה בביתו, החל רונן רפואה לחוש כאב חד בחזהו. הוא הזעיק מיד את צוות מד"א, ואל הזירה הגיעו במהירות החובשים הבכירים חגי נוף ואלכסיי פורטנוב.

דקות לאחר שהגיעו, ותוך כדי הבדיקות הרפואיות, רונן לקה בדום לב ואיבד את הכרתו. חגי ואלכסיי החלו מיד בפעולות החייאה מאומצות, ובעזרת מכשיר המפעם (דפיברילטור) נתנו מכות חשמל. לאחר דקות בודדות ליבו של רונן שב לפעום. בחסדי שמיים חייו ניצלו, והוא פונה לבית החולים להמשך טיפול והתאוששות.

לאחר שרונן השתחרר מבית החולים, פגשו אותו חגי ואלכסיי בביתו, הפעם עם חיוכים ושמחה רבה למפגש סגירת מעגל מיוחד. במהלך המפגש, סיפר רונן כי החליט לקבל עליו שני דברים: להניח תפילין בכל יום ולעבור קורס במד"א במטרה להתנדב בארגון בעתיד ולהציל חיים גם של אחרים.

"אני לא זוכר הרבה מאותו היום", סיפר רונן, "אבל אני רק יודע שבזכות חגי ואלכסיי, המלאכים בלבן, ומכשיר המפעם – חזרתי לחיים, ואני אפילו מחייך. המשפחה שלי קיבלה אותי שוב, והכל בזכות מד"א. החלטתי אחרי המקרה שהיה לי ללמוד גם איך אני יכול להציל חיים, כדי שאוכל להפוך טרגדיה לנס".

חובשי מד"א חגי נוף ואלכסיי פורטנוב: "להגיע עכשיו לבית של רונן, לא בריצה ובלי סירנה ואורות אדומים, ולראות אותו עומד על הרגלים ומחייך עם המשפחה שלו – זה מרגש מאוד. רק לפני שבועיים הוא התמוטט לנו ממש פה בידיים, ובזכות מכשיר המפעם הצלחנו להחזיר אותו לחיים לאשתו ולילדיו. כששמענו שהוא החליט ללמוד עזרה ראשונה ולקבל עליו את משימת הצלת החיים, בכדי להמשיך את הנתינה הזו הלאה, שמחנו מאוד ואנחנו כבר מחכים לו שיצטרף אלינו למשפחת מד"א ויציל חיים".

תגיות:הנחת תפיליןדום לבדפיברילטור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה