זוגיות ושלום בית

האיש שבגללו בני הזוג התגרשו, הגיע לתקן את הנזק בדרך מקורית

מה המשותף למומחה הפוריות, ששאף לעזור לזוגות באותה הדרך, לאברכי כולל המבקשים פינה של עשייה עם ערך מוסף ולאדם הפשוט שחשב שאין לו בעיות שלום בית?

  • כ"ה טבת התשפ"ג
(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)
אא

טבעו של אדם הוא לרצות להשפיע טוב, לעזור לבריות, לעודדן, לחזקן ואף לתת עצה טובה מניסיון חייו. אך מה קורה כאשר העזרה שלנו נגועה ברגישות מוגזמת שיש לנו לנושא כלשהו, וכך אותה העזרה הופכת לנזק?

הרב ירון אשכנזי מספר על אדם אחד שאהב לייעץ בנושאי שלום בית ביוזמתו, מטעם עצמו. אמנם הוא היה משיא את עצותיו מתוך כוונה טובה ומתוך רצון טוב, אך הוא עשה גם טעויות. "באחת מהפעמים האיש סיפר לנו על מקרה שהוא נתפס אליו רגשית. הוא הרגיש שנעשה כאן עוול, נכנס לסיפור, התערב ונתן ביטוי רגשי מוגזם. במקום לעזור, הוא הצדיק את אחד הצדדים, דבר שהוביל למצב של מלחמה ולגירושין של בני הזוג". כך מתאר הרב אשכנזי את התוצאה ההרסנית של כוונה טובה, ומספר כי במצב הזה הבין האיש את כובד האחריות, והרגיש שהוא רוצה לעשות תשובה באמצעות קורס הכשרה מיוחד שעוסק ביסודות בניין הבית היהודי: קורס הדרכת חתנים. "האיש קיבל כלים מקצועיים לתפקיד של שליחות, ושיתף אותנו בהתרגשות כי כך הוא מרגיש שעשה תשובה", מסכם הרב אשכנזי את הסיפור עם הסוף השמח.

הרב ירון אשכנזיהרב ירון אשכנזי

 

פתרון בעיות פוריות: רוגע

הקורס המיוחד שנבנה בהידברות, ומכשיר אנשים להדריך חתנים, מביא אליו קהלים עם מטרות שונות, שההגעה אליהן נעשית באותה הדרך: הדרכת החתן לעתיד כיצד לנהוג בחיי הנישואין. כך למשל הגיע אל הקורס איש מקצוע בתחום הפוריות, שראה בקורס השלמה מקצועית בתוך כל המכלול של הבית היהודי. "ידוע הדבר שבעיות פוריות רבות נוצרות מלחץ וממתח שבני הזוג נתונים בו, והרושם שנתקבל ממנו היה שבעיות פוריות רבות יכולות להימנע בהדרכה נכונה שלפני החתונה", מציין הרב אשכנזי.

על החשיבות העליונה בהיותו של מדריך החתנים שליח נאמן של הבורא בבניין בתי ישראל רבים, אומר הרב אשכנזי: "מדריך חתנים זו עבודה שכל כולה שליחות קדושה ונעלה. למעשה, מדריך החתנים יוצר את התשתית הראשונה לבניין הבית. הוא זה שבונה את המצע שעליו ייבנה הבית. מדריך טוב יודע מהם הדברים המרכזיים שחשובים ושצריכים להיום נר לרגליו של החתן הטרי לאורך כל שנות הנישואין.  

 

בואו לרכוש מקצוע עם שליחות, מבוקש ורווחי עם הסמכה של בית הידברות בפיקוחו של הרב זמיר כהן. למידע ולרישום לחצו כאן או התקשרו 073-222-1300

 

"שליחות קדושה של העמדת בתי ישראל בתורה"

"זו תורה שלמה, וחובה קדושה, ולכן צריך ללמוד את החומר כדי לדעת איך ללמד את הדברים נכון. הרבה מבעיות שלום הבית הקשות מתחילות מהתחלה לא טובה של בני הזוג, פשוט הבניין רעוע מהיסוד. במקרים כאלה מתברר שההדרכה לפני החתונה היתה לקויה, או שלא היה מי שילווה את בני הזוג בשנים הראשונות.

"לפי הסטטיסטיקות, זוג עם בעיות שלום בית יפנה לעזרה רק אחרי שבע שנים, כלומר יש לבני הזוג שבע שנים רעות של צבירת משקעים לא טובים, וכל זאת בגלל היעדר הדרכה או הדרכה לקויה, ולכן עניין הדרכת החתנים הוא פשוט שליחות של העמדת בתי ישראל בתורה. בהידברות אנחנו עוסקים בהכשרת מדריכי חתנים גם מהפן ההלכתי. יש לדעת הלכות שונות שקשורות לבית היהודי, וגם להבין גישות שונות כלפי בני זוג שעדיין לא שומרים קלה כבחמורה, ללמדם בנועם מהו עיקר הדין, כדי לעודדם ולחזקם".

 

רווח אישי בבניין הבית הפרטי של משתתפי הקורס

הרב אשכנזי מספר גם על התועלת האישית העצומה שמקבל כל מי שלומד בקורס. "בפעמים שבהם הנחיתי את קורס מדריכי חתנים, הגיעו אנשים רבים שהידע הנלמד עזר להם בבניין הבית שלהם. במילים אחרות, לא חייבים בעיות שלום בית כדי לשפר את הזוגיות. עצם העובדה שאדם מגיע לשיעורים, שומע, לומד וחוזר על החומר, הוא מקבל רווח כפול ומשולש. שמענו אנשים שאמרו שהידע שהם רכשו בקורס בנה אותם, ושדרג להם את שלום הבית, את חיי המשפחה ואת האחדות בין האיש לאישה.

"בפעמים שבהן נכחתי בקורסי מדריכי חתנים, אנשים נגשו, שאלו שאלות אישיות ושיתפו באתגרים שהיו להם בבית. גם אדם שאולי לא רואה את עצמו כאחד שיודע ללמד, אבל מגיע כדי להכניס בתוכו את המשמעות הפנימית של כל הנושא הזה, ולדעת איך להתמודד עם האתגרים – מרוויח תועלת עצומה".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

ערך מוסף ללימוד בכולל: הדרכת חתנים כשליחות בעולם המעשה

הרב אשכנזי מספר לנו על קהל יעד חשוב שמתעניין גם הוא בתחום. "אברכים, שמעבר ללימוד בכולל, מצאו לעצמם פינה של עשייה. כך, האברך מתרגם את השליחות שלו גם לעולם המעשה עם ערך מוסף בשליחות מופלאה של בניין הבית היהודי. חלקם מדריכים בחורי ישיבות, וחלקם מתחברים לעולם הקירוב, ומקבלים תחושת סיפוק מכך שהם מקרבים אנשים לחיי תורה באמצעות השלב החשוב בחייו של כל אדם – נישואין."

בואו לרכוש מקצוע עם שליחות, מבוקש ורווחי עם הסמכה של בית הידברות בפיקוחו של הרב זמיר כהן. למידע ולרישום לחצו כאן או התקשרו 073-222-130

תגיות:שלום ביתזוגיותהרב ירון אשכנזיקורס חתנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה