פיתוח האישיות

קבלו בדיחות טובות, עצות ומסרים מחזקים על שמחה מפי הרב יעקב חמו

"השמחה מחברת בינינו לבין בורא עולם, והיא הדרך הטובה ביותר לפתור בעיות בחיים" אומר הרב חמו, ומסביר בצחוק למה בקצב הזה לא יישארו לו קרובי משפחה כשקר בחוץ

  • כ"ה טבת התשפ"ג
(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)
אא

כל מי שמכיר את הרב יעקב חמו, יודע שהוא מצליח לשלב בין צחוק בריא לבין מסרים רציניים שחשובים לחיים, ומגיעים אל הלב. הגעה למעלת השמחה אינה בונוס למתקדמים, אלא חובה קדושה בחיינו, כפי שמסביר זאת הרב: "חז”ל מלמדים אותנו ששמחה ואופטימיות הן הדרך הטובה ביותר לפתור את הבעיות שיש לנו בחיים, ולא זו בלבד, אלא שהשמחה היא החוליה המקשרת והמחברת בינינו ובין בורא עולם. מאידך, עצבות ושליליות, כולל דיכאון, יובילו את הסובל מהם בקלות במדרון החלקלק הישר לזרועות החולי והאסונות, לא עלינו. זכרו: שמחה היא לא משהו שולי ואקראי בחיים, כל שכן לרוחניות שלכם. היא חיונית ונחוצה. שום דבר לא ישחרר אתכם יותר מהשמחה. היא משחררת את המוח, וממלאת את האדם בשלווה וברוגע".

 

10 עצות טובות לשמחה

ידוע בחסידות ברסלב שמציאת שמחה אמתית היא המשימה הרוחנית המאתגרת ביותר שיש, אך צעד אחד צעד, ניתן בסיעתי דשמיא להגיע לידי שמחה. הרב חמו אסף עבור קוראי הידברות כמה עצות טובות להיות בשמחה:

1. אם הדרך היחידה להיות שמחים היא להשתטות קצת, אל תהססו – עשו את זה.

2. לאבד את התקווה, זה לאבד את החופש שלכם, זה לאבד את עצמכם!

3.  הדיכאון גורם לנזקים איומים. השתמשו בכל תחבולה שעולה בראשכם כדי למשוך את עצמכם לשמחה, רק לא עבירות ותאוות שמרחיקים מהשמחה.

4.  היום אתם לא מרגישים למעלה. אל תיתנו לאתמול ולמחר לגרור אתכם למטה.

5. אם אתם עדיין מרגישים ב"דאון" למרות הרצון העז להיות שמחים, תעמידו פנים שאתם כן שמחים. גם אם אתם מדוכאים, שימו חיוך על הפנים. זה מדבק, אפילו את השמחה.

6. הרגילו את עצמכם לשיר. זה ייתן לכם חיים חדשים וימלא אתכם בשמחה. ידוע מדוד המלך זכותו תגן עלינו – טוב שירגיל את עצמו בניגון.

7. הרגילו את עצמכם גם לרקוד. זה יעביר את הדיכאון, ויפזר את הקושי.

8. לפעמים אנשים מוטרדים וכואבים, אך אין להם בפני מי להשיח את לבם. אם אתם באים עם חיוך גדול על הפנים, תוכלו להחיות אותם. באמת. זו סיבה טובה מספיק "ללבוש" חיוך ענק על הפנים. ואז, שמחת החיים שלכם תהיה לתת.

9. אל תתבלבלו בין שני מושגים שונים – עצבות ולב נשבר.

10. עצבות ובעלה הנצחי, דיכאון – מובילים לכעס, לתלונות על כל דבר, ובעיקר על מי? על בורא עולם. למה? בגלל שהוא, כך חושב העצוב והמדוכא, לא נותן לו מה שהוא רוצה. אבל לב נשבר, זה כמו ילד קטן שבוכה בגלל שאבא שלו נמצא רחוק ממנו. זה היה יכול להיות דבר נפלא אם היינו יכולים להיות כל הזמן עם לב נשבר, אבל בשביל האדם הממוצע זה לא דבר פשוט, הוא יכול להימשך לעצבות בקלות. לכן בודדו את עצמכם, היכנסו לחדר או צאו לשדה, ושפכו את לבכם לפני הבורא. זה הזמן המתאים ללב נשבר. ובכל שאר היום, תהיו בשמחה עצומה.

פתחו ספר בדיחות, קראו כמה בדיחות לפחות 10 רצוף כדי להיכנס למצב של צחוק. כשאתם שמחים, יהיה לכם קל הרבה יותר לקבוע זמן לתפילה עם לב נשבר, אבל כשאתם מדוכאים ועצובים – זה קשה.

 

בהידברות עושים צחוקים. אין כמו להעלות חיוך על הפנים. העניקו לכל מי שאתם אוהבים את ערכת הצחוק של הרב יעקב חמו לחוויה משמחת במיוחד לחצו כאן לרכישה או רכשו בטלפון 073-222-1250

 

זו הסיבה שלהיות בשמחה זה דבר חשוב מאוד, עד כדי כך שאתם צריכים להכריח את עצמכם להיות שמחים, אם זה מה שתצטרכו לעשות. לעולם אל תתייאשו! לעולם לא! זה איסור מוחלט לוותר ולהרים ידיים. לא משנה כמה התרחקתם, החזרה לבורא עולם תמיד אפשרית. אז רשמו לעצמכם: אין שום מקום לייאוש! לעולם אל תתייאשו מהצעקה, מהתפילה והתחנונים לבורא עולם.

תמשיכו, אל תפסיקו עד שתצליחו, עד שתגיעו הכי קרוב לדבר אליו אתם מתגעגעים ומייחלים שיהיה שלכם. אם אתם מאמינים שיכולים לקלקל, האמינו שאתם בהחלט יכולים לתקן. אם אתם מאמינים שאפשר לפגוע ולהזיק, האמינו שאפשר לשקם ולרפא. זכרו: דברים יכולים להתהפך מהגרוע אל הטוב ביותר כהרף עין, שנזכה תמיד להיות בשמחה אמן כן יהי רצון.

הרב יעקב חמוהרב יעקב חמו

 

ועכשיו – הבדיחות!

הרב יעקב חמו אומר שבדיח"ה בראשי תיבות זה ברוך ד' יעקב חמו הגיע, אז קיבצנו לפניכם מעל 10 בדיחות טובות מפי הרב חמו, שירוממו את הנפש, ופשוט יעלו חיוך וצחוק. תהנו!

1. קר בחוץ הדלקתי את הדוד והבערתי את האח. בקצב הזה לא יישארו לי קרובים.

 

2. כשהייתי קטן לא היה איכפת לי מה לבשתי. היום כשאני מסתכל בתמונות - מסתבר שגם להורים שלי לא היה אכפת.

 

3. ילד: "אבא מה זה גבר?

אבא: "גבר זה מי שדואג לפרנס את המשפחה שלו, שלילדים שלו לא יהיה חסר כלום, ותמיד המשפחה שלו תהיה מאושרת".

ילד: "וואוו, אז אני מקווה שיום אחד גם אני אהיה גבר אמיתי כמו אמא".

 

4. שאלו אותי למה אני מחפש את הילדים שלי השנה. אמרתי שאני מחפש למי לתת אותם.

 

5. מנהל מתקשר למלמד: "אין צורך שתגיע היום. בגלל הקור באו רק שלושה ילדים". אמר המלמד: "ודאי שאני מגיע, בבית יש לי 12 ילדים".

 

6. לפני שנים רבות -

המורה: "אני אתקשר לאמא שלך".

התלמיד:

"לא לא, בבקשה לא, אני מתחנן , אני אהיה תלמיד טוב, בבקשה"

בימינו:

המורה: "אני אתקשר לאמא שלך".

התלמיד: "סבבה, ותמסרי לה ד''ש".

 

7. *נכנס רטוב לכולל*

- יורד גשם בחוץ?

- לא, אמרתי לעצמי, שאנסה את שטיפת המכוניות בלי רכב הפעם.

 

8. עקף אותי עכשיו רכב של חתן. לא מבין מה יש לו למהר.

 

9. חחחח התקשרו אלי מהצבא אמרו לי: "אתה מוקפץ". אמרתי להם: "אתה רביולי", וניתקתי.

 

10. ניתן לקנות אצלנו גמרות בבא בתרא במחיר מציעא, לא תאמינו בקמא.

 

11. אני לא מאמין שפעם הייתי ילד קטן שנלחם עם כולם כדי שלא ללכת לישון צהרים.

 

12. כל פעם כשאתה מנחם חב"דניק עצוב אתה בעצם מנחם מנדל.

 

13. אני תמיד צוחק כל הדרך אל הבנק, הבעיה היא בחזור.

בהידברות עושים צחוקים. אין כמו להעלות חיוך על הפנים. העניקו לכל מי שאתם אוהבים את ערכת הצחוק של הרב יעקב חמו לחוויה משמחת במיוחד לחצו כאן לרכישה או רכשו בטלפון 073-222-1250

תגיות:בדיחותהידברות שופסהרב יעקב חמו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה