חדשות בארץ

עסקת חילופי שבויים בפתח? מצרים מעוניינת לתווך בין חמאס לישראל

מצרים הודיעה לחמאס כי היא מוכנה לחדש את מאמצי התיווך עם ישראל. חמאס, מצידו, מעוניין לקיים את העסקה בשני שלבים

  • כ"ה טבת התשפ"ג
(צילום ארכיון: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום ארכיון: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

מצרים הודיעה הבוקר (רביעי) כי היא מוכנה לחדש את מאמצי התיווך בין חמאס לישראל בנושא עסקת חילופי השבויים. מצרים הודיעה לחמאס כי היא נמצאת בתהליך של יצירת קשר עם ממשלת ישראל בעניין וכי היא ממתינה שהממשלה תמנה מתאם חדש לנושא, במקומו של ירון בלום.

על פי הדיווח, חמאס מעוניין לקיים את העסקה בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון ישוחררו אברה מנגיסו והישאם אל-סייד בלבד.

מקורות פלסטינים מסרו כי "עד עכשיו, ממשלת הכיבוש עדיין מונעת כל ניסיון להגיע לעסקת שבויים, שכן הוא נסוגה פעם אחר פעם ומפסיקה את המשא ומתן. היא חולמת שהעסקה תצא לפועל ללא המחיר הראוי שמספק את העם הפלסטיני והאסירים. כל הטענות של ישראל בנוגע לחיילים השבויים הופרכו, כולל אלו הקשורות למנגיסטו, והדיבורים על כך שהוא לוקה בנפשו".

כזכור, ביום שישי האחרון פרסם ארגון חמאס תיעוד חדש של אברה מנגיסטו, האזרח הישראלי שחצה את הגבול לרצועת עזה בשנת 2014. בסרטון, נשמע מנגיסטו אומר: "אני האסיר אברה מנגטיסו, עד מתי אני נמצא פה? בשבי אני וחבריי אחרי השנים הארוכות. איפה המדינה ועם ישראל מגורלנו". בפתח הסרטון פנה חמאס לרמטכ"ל הנכנס הרצי הלוי, באמרו: "הרמטכ"ל הנכנס הלוי צריך להכין את עצמו לשאת בנטל של הכישלון הזה והשלכותיו".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "מדינת ישראל משקיעה את כל משאביה ומאמציה להשיב את בניה השבויים והנעדרים הביתה, למדינת ישראל".

ראש הממשלה נתניהו אמר: "ישראל לא מפסיקה במאמציה להשיב את אברה מנגיסטו ושאר שבויינו ונעדרינו. קיבלנו אישור נוסף למה שידענו כל הזמן - שאברה חי. מדובר באדם צעיר, לא בקו הבריאות, ואחריות לגורלו רובצת כולה על חמאס".

תגיות:עסקת שבוייםמצריםחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה