חדשות בארץ

ש"ס במסר לנתניהו: "הסיפור פה הוא לא דרעי, אלא 400 אלף אזרחים"

דריכות בש"ס לקראת הכרעת בג"ץ בעניין דרעי: "לא נאפשר למחוק את קולם של 400 אלף מצביעים"

  • כ"ה טבת התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שר הרווחה יעקב מרגי מש"ס אמר הבוקר (רביעי) כי אם יו"ר מפלגתו אריה דרעי לא יוכל להישאר שר בעקבות הכרעת בג"ץ הצפויה בעניינו - הם יפרקו את הממשלה. "אם אריה דרעי לא בממשלה - אין ממשלה", אמר בריאיון לכאן רשת ב'. "אני אמליץ למועצת חכמי התורה שאם אריה דרעי לא בממשלה אין ממשלה, זו דעתי".

מרגי הדגיש כי הפסילה של דרעי על ידי בג"ץ היא מעשה פוליטי ולא משפטי. "אנחנו נמצאים בעיצומו של ויכוח ציבורי בחברה הישראלית. הדיון הוא לא משפטי. אין בעיה משפטית בכהונתו של אריה דרעי בממשלת ישראל. אם יקחו את הדיון ללא נראה או לא סביר, זה כבר ויכוח ציבורי, ובוויכוח הציבורי צריך להכריע ראש הממשלה", אמר.

סגן שר הפנים והבריאות וחבר הכנסת מטעם מפלגת ש"ס, משה ארבל, אמר לרדיו 103FM כי הוא מעריך שנתניהו לא יפטר את דרעי, וכי צפוי "זעזוע קואליציוני".

"השלב הראשון עם פסילתו של דרעי הוא חזרתו להיות חבר כנסת. הסיפור פה הוא לא דרעי, אלא מה המשמעות של 400 אלף אזרחים שיצאו מהבית ביום הבחירות. אף אחד כאן לא מעל החוק, גם ראש הממשלה, אף אחד לא מצפה שתהיה כאן אנרכיה. מיד לאחר מכן, יצטרך ראש הממשלה להבין מה תהיה המשמעות של הדבר הזה. זה יהיה זעזוע קואליציוני", אמר ארבל. 

"בהרכב של 11 שופטים, אין סודות בחדר", הוסיף ארבל. "קיבלנו אינדיקציות ברורות מתוך בית המשפט, פסק הדין כתוב. השמועות מדברות על סוף השבוע. אין לי ארץ אחרת, אין לי מערכת משפט אחרת, חשובה לי מערכת משפט חזקה, ולצד כל אלה אין בית ספר למשפטים שמלמד סבירות מהי.

"יש כאן איום אמיתי על הדמוקרטיה, ומהלך שהוא הכי קרוב ל-D9 בכנסת. לא נאפשר למחוק את קולם של 400 אלף מצביעים, עילת הסבירות היא שאלה משפטית אמיתית שצריך לתת עליה את הדעת. הציבור שלח אותנו למשימה, כשמוחקים את הסיפור של המצביעים, אי אפשר להעביר את זה מסדר היום".

ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) אמר ל-ynet כי הוא "מבין את הלכי הרוח של ש"ס, של ציבור עצום שאומר 'מזלזלים בנו'. נצטרך למצוא לזה פתרונות".

פסק הדין בעניין דרעי צפוי להתפרסם מחר.

תגיות:בג"ץאריה דרעיבנימין נתניהוש"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה