חדשות בעולם

סערה בארה"ב: ישראלי מואשם כי הונה עשרות חרדים וגנב מהם 47 מיליון דולר

ישראלי מואשם בהונאת פונזי בארה"ב: כתב תביעה הוגש השבוע לבית המשפט המחוזי בלוס אנג'לס כנגד יוסי - ישראלי בן 35 שעל פי החשד הצליח לרמות משקיעים חרדיים, ולגנוב מכספם 47 (!) מיליון דולר

(אילוסטרציה)(אילוסטרציה)
אא

כתב תביעה הוגש השבוע לבית המשפט המחוזי בלוס אנג'לס כנגד יוסי - ישראלי בן 35 שעל פי החשד הצליח לרמות משקיעים חרדיים, ולגנוב מכספם 47 (!) מיליון דולר. 

מדובר בהונאה שמוכרת כהונאת פונזי - הונאת ממון שבה מובטח למשקיעים כי יקבלו החזר מהיר וגבוה במיוחד ותוך פרק זמן קצר, להשקעה שלהם, בעוד כשלמעשה מדובר ברווח שהוא 'על הנייר' בלבד. "הוא ביצע תשלומים דמויי פונזי למשקיעים קודמים, בניסיון להמשיך במזימה", צוין בכתב התביעה. 

בתביעה כנגדו צוינו שיטות העבודה שלו, שהיו יצירתיות ומחוכמות להפליא ולא בכדי 'הפילו בפח' את 29 המשקיעים החרדים שהאמינו לו כי הוא אכן אדם ירא שמיים שלא ירמה אותם. לדבריהם, האופן שבו הציג את עצמו כאדם המנהל אורח חיים דתי ואף הקים בית כנסת ליד 'משרדי החברה שלו', עשו את שלהם. 

יוסי סיפר למשקיעים כי יש לו קשר עם גורמים בכירים בבני ברק, ושכנע אותם כי כדאי להם להשקיע בנכסי נדל"ן בעיר. בשנת 2020, כאשר מספר חרדים פנו לרשויות והתלוננו כנגדו, הוא אכן הודה כי השתמש בכספים שניתנו לו לטובתו האישית, והבטיח להחזיר את הכספים, אבל קם וברח לארץ. 

עוד ציין כתב התביעה כי בעיני רבים בקהילה האורתודוקסית של ניו ג'רזי ולוס אנג'לס, יוסי נתפש כאיש עסקים אמין וכריזמטי שעסק בין היתר בפעילות קהילתית התנדבותית, ובשל כך הצטייר כאדם שמשתלם לעשות איתו עסקים. 

כשהזמן עבר, והמשקיעים לא ראו את התשואה מההשקעה שלהם - הם החלו לשאול את יוסי מדוע הוא לא משיג מימון בנקאי לעסק המצלמות שלו iWitness, שגם שם היו מושקעים. 

"טענתו הייתה שמשום שהוא ישראלי, דירוג האשראי שלו לא מספיק גבוה כדי לקבל הלוואות מהבנק, אבל האמת היא שהוא לא חשב על האופציה הזו כי הוא ידע מראש שהעסקים שלו לא אמיתיים", נכתב בתביעה. "הוא יצר בעיניהם אשליה שהעסקים שלו מניבים רווחים, בעוד שלמעשה זה היה שקר גמור. לעסק המצלמות שלו לא היו רווחים כלכליים כבר משנת 2018 כאשר הוקם, והוא הונה אנשים תמימים שבסך הכל חיפשו עסק טוב להשקיע בו את כספם".

תגיות:הונאהישראליחרדיםארהבמיליון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה