הידברות לנוער

הידברות לנוער: קלוריות, שרירים, שיין – ומה שביניהם

למה אנחנו כל הזמן במרדף להיראות טוב יותר? ומה יגרום לנו להרגיש טוב עצמנו כשאנחנו במצב הכי טבעי שיש?

  • כ"ג טבת התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם שווה לי לאכול לחמנייה ברגע של רעב, למרות שלפי החישובים שלי צרכתי כבר את מכסת הקלוריות היומית שלי? עד כמה קריטי זה יהיה אם אפסיד היום את האימון שלי? קיבלתי הודעה מ'שיין' שההזמנה שלי נמצאת ב'מרכז מיון'. נראה לכם שהיא תגיע אליי עד פורים?

רובו של העולם המערבי מתעסק המון בחיצוניות. וזה לא רק נוער, זה מעסיק גם את החבר'ה שהספיקו לחגוג כמה וכמה ימי הולדת עגולים...

תעשיות שלמות מתפרנסות משידול הציבור לחשוב שאם הם יראו נאים יותר או הרכוש שלהם יהיה יוקרתי יותר – הם ירגישו מאושרים ושווי ערך יותר. על הרעיון הזה מתגלגלות כל תעשיות מוצרי האיפור והטיפוח, ריהוט ועיצוב הבית, ועולם האופנה. ואם זה לא מספיק יש אפילו טרנד של ייצור מכונית בעיצוב אישי ובלעדי, כי אם כבר, אז למה לא להוציא לאחרים את העיניים עד הסוף?

אם נסתכל לתוך עומק הנפש של אותו אחד שקונה מכונית בעיצוב אישי, או אפילו במה שיותר קרוב לעולמנו –  במי שסופר קלוריות, או בודק את מסת השריר בקפדנות, או מתחדש כל שני וחמישי בעוד פריט לקולקציה האישית בארון, נראה שאולי קיים שם מישהו שזועק להרגיש אהוב, מישהו שפשוט רוצה להרגיש שווה וחשוב ובעל ערך. אנחנו מאמינים שאם אנחנו נראה טוב יותר, אז אנחנו נהיה בעיני החברה מוערכים יותר, וככה בסופו של דבר נרגיש טוב עם עצמנו.

זה, אגב, גם מה שמניע את כל היחצנות העצמית המזויפת שיש ברשתות החברתיות. אנשים רוצים לשווק את עצמם, ומנסים למשוך בציפורניים עוד כמה 'לייקים'. הם מרגישים שאם החברה החיצונית תעניק להם סוג של 'אישור', אז זו תהיה ההוכחה לכך שהם באמת שווים וכך הם ירגישו טוב עם עצמם.

אבל זה שקר מתעתע. ערך עצמי לעולם לא יגיע על ידי אישורים חיצוניים, אלא רק מתוך עצמנו. רק כאשר אנחנו נאהב את עצמנו באמת, ללא תלות במראה החיצוני שלנו או בכל הישג באיזה תחום שלא יהיה – נרגיש אהובים ושווים. אהבה והערכה שמגיעים מבחוץ לעולם לא יחליפו או יכפרו על חוסר באהבה והערכה שצריכים להגיע מתוכנו אלינו. כשנלמד לראות את הערך שלנו, כשנלמד לייקר את עצמנו, ולאהוב את עצמנו באהבה אמיתית ללא תנאי, אז נרגיש שלמים ומאושרים עם מי שאנחנו. גם עם הקילוגרמים העודפים, ופריטי הלבוש מהקולקציה הישנה.

מה עושים כשמסתכלים במראה ולא אוהבים את מה שרואים? הרב זמיר כהן במסר מחזק:

קראו גם:

מראה מראה שעל הקיר: איך הפכנו עבדים של תרבות היופי?

איך אני נראה?

תאהב את עצמך, אתה הכי טוב בדיוק כמו שאתה

הידברות לנוער: האם חשוב לאהוב את עצמי?

למה אני כל הזמן עצוב או כועס? התגלית שתשנה לכם את החיי

תגיות:הידברות לנוערחבילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה