חדשות בארץ

חילופי הרמטכ"לים בצה"ל: הרצי הלוי ימונה לרמטכ"ל ה-23

הרצי הלוי יחל היום בתפקידו כרמטכ"ל החדש של צה"ל בשורה של טקסים. במקביל, אביב כוכבי יסיים את כהונתו בתפקיד

  • כ"ג טבת התשפ"ג
הרמטכ’’ל הנכנס הרצי הלוי (צילום: פלאש 90)הרמטכ’’ל הנכנס הרצי הלוי (צילום: פלאש 90)
אא

הרצי הלוי, הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל, ייכנס היום (שני) לתפקידו, כאשר אביב כוכבי יסיים את כהונתו אחרי 4 שנים. טקס החילופים יתבצע במשרד ראש הממשלה בירושלים, כשמיד אחריו הלוי יתחיל את תפקידו כמפקד החדש של צה"ל.

הטקס יחל בשעה 10:00, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט יעניקו לרמטכ"ל החדש דרגת רב אלוף. משם יצאו הלוי וכוכבי להתפלל בכותל המערבי ולבקר בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל. בהמשך יגיעו לביתו של נשיא המדינה לארוחת צהריים משותפת.

מאוחר יותר, בשעה 14:45 יגיע הלוי בפעם הראשונה לבניין המטכ"ל בקריה בתל אביב, שם יתקבל על ידי משמר כבוד. במקום יתקיים טקס פרידה מכוכבי, שיעזוב את הקריה כשגם הוא מקבל משמר כבוד אחרון.

הלוי גדל בירושלים ולמד בתיכון תורני הימלפרב בעיר. הוא מתגורר בכפר האורנים שסמוך למודיעין, נשוי לשרון ואב לארבעה. הוא התגייס לצה"ל ב-1985 והשתתף בחילוץ הכושל של החייל החטוף נחשון וקסמן ובמבצע החטיפה של מוסטפא דיראני, שנועד לסייע באיתור מידע על הנווט השבוי רון ארד. הוא התנגד לעסקת שחרור המחבלים בתמורה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. בשנת 2014, אחרי מבצע צוק איתן, מונה לראש אגף המודיעין. בשנת 2018 מונה למפקד פיקוד הדרום ולפני כשנה מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל.

 
 
 
 
 
תגיות:צה"להרצי הלויהרמטכ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה