חדשות בארץ

נתניהו על הפגנת השמאל: "המיליונים שבחרו בנו דרשו את הרפורמה"

ראש הממשלה התייחס להפגנת השמאל נגד הרפורמה במערכת המשפט: "האזרחים שהצביעו עבור מחנה הימין ידעו על הכוונה לעשות רפורמה מקיפה במערכת המשפט"

  • כ"ב טבת התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) להפגנת השמאל שנערכה אמש בכיכר הבימה בתל אביב, נגד הרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה.

"אני מבקש להתייחס לדבר שהוא בראש החדשות, ולומר את הדבר הבא", פתח נתניהו את דבריו. "לפני חודשיים התקיימה בישראל הפגנה ענקית, אם כל ההפגנות. מיליוני אנשים יצאו לרחובות כדי להצביע בבחירות. אחד מהנושאים המרכזיים שהם הצביעו עבורו הוא ביצוע רפורמה במערכת המשפט.

"אני שומע בימים האחרונים ניסיון לטעון שהציבור לא ידע על מה הוא מצביע. אז הנה ציטוט, אחד מיני רבים, שלי ושל חבריי מתוך מערכת הבחירות, זה ציטוט שלי: 'אנחנו נעשה את התיקונים הדרושים במערכת המשפט מתוך שיקול דעת ואחריות. אנחנו הולכים לתקן את המערכת, להציל אותה ולא להרוס אותה'.

נתניהו הוסיף: "חבריי ואני, שרבים מהם נמצאים כאן סביב לשולחן, אמרנו זאת אין ספור פעמים, ומיליוני אזרחים שהצביעו עבור מחנה הימין, ידעו על הכוונה לעשות רפורמה מקיפה במערכת המשפט. יותר מזה, הם דרשו זאת מאיתנו. כל אחד שהיה בכינוסי הבחירות שלנו, במרכזי הערים, בשכונות, שמענו את הקול עולה מהקהל. ויש גם רבים מאלה שלא הצביעו עבורנו שידעו והסכימו שיש צורך לערוך תיקונים יסודיים במערכת המשפט. ואכן הקריאה הזאת באה לאורך השנים, משורה ארוכה של שרי הממשלה מכל הקשת הפוליטית. כולל טומי לפיד ז"ל, יעקב נאמן ז"ל, חיים רמון, דניאל פרידמן ועוד רבים אחרים".

נתניהו הדגיש כי "דברים ברוח זו נאמרו ע"י ממשלות מימין ומשמאל, ואף אחד לא חשב אז לומר שמדובר ב'קץ הדמוקטיה'. לאמיתו של דבר, מה שאנו מבקשים לעשות הוא להחזיר את האיזון בין הרשות שהיה קיים בישראל במשך 50 שנה, ושקיים היום בכל הדמוקרטיות המערביות. ולכן צריך לקיים שיח ענייני, מעמיק, רציני, בוועדת החקיקה, בוועדת החוקה של הכנסת, ולא להיסחף לסיסמאות מתלהמות של מלחמת אחים והרס המדינה".

עוד אמר ראש הממשלה: "אני חייב להגיד כשאנחנו היינו באופוזיציה לא קראנו למלחמת אחים ולא דיברנו על הרס המדינה, גם כשהממשלה החליטה החלטות שאנחנו התנגדנו אליהם בתקיפות, ואני מצפה מראשי האופוזיציה לנוהג בדרך דומה.

"אני משוכנע שאחרי השיח החשוב והמעמיק בוועדת החוקה אנחנו נשלים את חקיקת הרפורמה באופן שיתקן את הנדרש לתיקון, יגן בצורה מלאה על זכויות הפרט ויחזיר את האמון של הציבור במערכת המשפט, שכל כך זקוקה לרפורמה הזאת", סיכם ראש הממשלה.

תגיות:בנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה