חדשות בארץ

לוין משיב לחיות: "רטוריקה של הדגלים השחורים, אובדן דרך של מערכת המשפט"

שר המשפטים יריב לוין הגיב על המתקפה של נשיאת בית המשפט העליון על הרפורמה המשפטית שלו. "שמענו הערב רטוריקה מוכרת מהפגנת הדגלים השחורים. זו אותה קריאה להבעיר את הרחובות"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שר המשפטים יריב לוין הגיב הערב (חמישי) על המתקפה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, על הרפורמה שהציג במערכת המשפט. "הערב נפל דבר", פתח את הצהרתו המיוחדת. "מסתבר שקיימת בישראל מפלגה נוספת. מפלגה שלא התמודדה בבחירות שהתקיימו אך לפני חודשיים. ששמה את עצמה מעל הכנסת, מעל להכרעת העם".

"שמענו הערב רטוריקה מוכרת מהפגנות הדגלים השחורים", תקף לוין. "זו אותה אג'נדה פוליטית, זו אותה קריאה להבעיר את הרחובות. לא שמענו ממלכתיות, לא שמענו נייטרליות. לא שמענו עמדה משפטית מאוזנת. שמענו אמירות של פוליטיקאים המתסיסים מפגינים. ההצטרפות האוטומטית של כבוד נשיאת בית המשפט העליון, באותו המלל ממש, לדבריהם של יאיר את יאיר, יאיר לפיד ויאיר גולן, היא ההוכחה הטובה ביותר לאובדן הדרך של מערכת המשפט, ולצורך להחזיר אותה למקום בו הייתה בימיהם של ענקי המשפט לנדוי ואגרנט".

"אין דמוקרטיה מערבית מתוקנת בה השופטים בוחרים את עצמם ומתערבים בחוקי יסוד על דעת עצמם. אין באף מדינה דמוקרטית אחרת יועצים משפטיים שנמצאים מעל הממשלה ומחליטים במקומה. כפי שאמרה כבוד הנשיאה חיות, דמוקרטיה אינה רק שלטון הרוב. עיקרון חשוב זה והחובה להגן על זכויות המיעוט, עומדים גם עומדים ביסוד הרפורמה שהצגתי".

לדברי לוין, "הרפורמה כוללת, בין היתר, סמכות לבית המשפט העליון לפסול חוקים ברוב מיוחד ומעניקה לשופטים נציגות הולמת בוועדה לבחירת שופטים. אבל דמוקרטיה אינה עריצות המיעוט, הכופה את ערכיו על הרוב באמצעות שליטתו במערכת המשפט. שלטון השופט הוא ההפך מדמוקרטיה מתוקנת".

"ההרפורמה שהצגתי תחזיר את ישראל להיות דמוקרטיה מערבית מתוקנת ככל שאר המדינות. היא תבטיח מערכת משפט מגוונת המשקפת את העם כולו. מערכת משפט הנהנית מאמון הציבור שאינה יורדת למגרש הפוליטי. אני מחויב לקיים דיאלוג ושיח מקיפים עם נציגי כל חלקי העם כדי להגיע לתוצאה המאוזנת והטובה ביותר. מיליוני אזרחים, ואני בתוכם, נחושים להשיב את האיזון בין רשויות השלטון ולשקם את האמון במערכת המשפט בישראל", סיכם לוין.

תגיות:רפורמהיריב לויןמערכת המשפטאסתר חיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה