חדשות בארץ

שנה להירצחו של יהודה דימנטמן הי"ד: "הקב"ה לא שותק על שפיכת דם נקי"

רבה של ירושלים בסרטון ברכה מיוחד לתלמידי ישיבת חומש: "היגיעה והתורה מתוך צער, מתוך עניות, היא נותנת סיעתא דשמיא מיוחדת להתעלות גדולה ולהתרוממות בלימוד התורה"

  • י"ז טבת התשפ"ג
יהודה דימנטמן הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)יהודה דימנטמן הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

הראשון לציון והרב הראשי הספרדי של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, שלח סרטון חיזוק מיוחד לתלמידי ישיבת חומש.

במכתב, שנכתב במלאת שנה להירצחו של תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן הי"ד בפיגוע ירי, העלה הרב עמאר על נס את מסירותו של יהודה ללימוד התורה: "השבוע תהיה האזכרה של הרב יהודה דימנטמן הי"ד. הקב"ה לא שותק על שפיכת דם נקיים, בפרט דם בניו וצאן מרעיתו של הקב"ה. יהודה היה עמל בתורה, והיה מוסר נפשו על התורה", פתח הרב עמאר את דבריו.

הרב בירך את תלמידי הישיבה: "חבריו בישיבה בחומש, שעוסקים במסירות בתנאים לא תנאים, תחזקנה ידיכם ותלמדו בעמל התורה. ותשמרו על עצמכם. ושומר ישראל ישמור את עמו ישראל וישמור עליכם ויגן עליכם. והיגיעה והתורה מתוך צער, מתוך עניות, היא נותנת סיעתא דשמיא מיוחדת להתעלות גדולה ולהתרוממות בלימוד התורה. יהי רצון שתתרוממו ותתחזקו ותהיו לומדי תורה וגדולי יראת ה' בכבוד ובהדר וברוב נחת, אמן ואמן".

לפני מספר ימים דווח כי בכוונת הממשלה לחוקק בהליך מהיר ולהעביר ב-3 קריאות, תוך 90 יום, את החוק לביטול ההתנתקות מצפון השומרון, וזאת לאור דרישתם של שופטי בג"ץ מהמדינה לנמק בתוך פרק זמן זה מדוע היישוב לא פונה.

בקרוב תובא הצעת החוק להצבעה בקריאה טרומית, לאחריה היא תעבור לוועדת חוץ וביטחון, בראשה עומד ח"כ יולי אדלשטיין, מיוזמי החוק, שצפוי לקדם אותה בהליך מהיר ולאישור סופי בתוך 90 יום.

תגיות:הרב שלמה משה עמאריהודה דימנטמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה