חדשות בארץ

חברי האופוזיציה תמכו: חוק הארכות תקנות החירום ביו"ש עבר בקריאה ראשונה

חברי הכנסת אישרו בקריאה ראשונה את הארכת תקנות החירום ביהודה ושומרון ב-5 שנים

  • י"ז טבת התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את הארכת תקנות החירום ביהודה ושומרון בחמש שנים. לאחר האישור בקריאה ראשונה, יעבור החוק לוועדת החוץ והביטחון להכנתו לקריאה שנייה ושלישית. בהצעת החוק תמכו 58 ח"כים, חלק מהם חברי האופוזיציה. כזכור, בממשלת בנט-לפיד לא הצליחו להעביר את החוק, בשל מפלגות שמאל וערבים שסירבו לתמוך בחוק.

שר המשפטים יריב לוין הציג את ההצעה באמרו: "אפשר לקרוא לחוק הזה - החוק לפיזור הכנסת ה-24. זאת הצעת החוק הממשלתית הראשונה שאנחנו מביאים והיא מצביעה על ההבדל בין הממשלה שהיתה כאן קודם, ושנשענה על תמיכה של מפלגה אחת לפחות שרצתה לפגוע במפעל ההתיישבות ביו"ש. בממשלה הזאת הדברים אחרים - חזרנו לאמונה בזכותנו על ארץ ישראל כולה, וחזרנו לחזק את ההתיישבות. בממשלה הזאת אין קושי לגייס את הרוב הדרוש להעברת ההצעה".

על פי הצעת החוק, תוקפן של התקנות יוארך בחמש שנים נוספות. ההסדרים הכלולים בתקנות נוגעים בעיקרם לסמכויות השיפוט של בתי המשפט בישראל כלפי ישראלים שעברו עבירות באזור יהודה ושומרון או בשטחי הרשות הפלסטינית, לסמכויות הרשויות בישראל לבצע בישראל עונשים ומעצרים שהוטלו על ידי השלטונות הצבאיים באזור, וכן לאפשרות לבצע באזור צווים ועונשים שהוטלו בישראל על תושב האזור.

התקנות מבקשות להחיל באופן פרסונלי חוקים ישראליים על ישראלים המתגוררים באזור, והן נועדו להסדיר את מכלול מתן העזרה המשפטית בין ישראל לבין הגורמים המוסמכים ברשות הפלסטינית.

לוין הדגיש כי קיום התקנות חיוני להמשך היחסים המשפטיים שבין ישראל לבין האזור והרשות הפלסטינית, ולפיכך מוצע להאריך את תוקפן בחמש שנים נוספות, עד יום י"ח בשבט התשפ"ח, 15 בפברואר 2028.

ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי) הסביר את תמיכתה של מפלגתו בחוק: "אנחנו נתמוך בחוק. מה שקרה בקדנציה הקודמת היה לא נכון מצד האופוזיציה שפעלה בניגוד לאינטרס הלאומי כשהפילה את החוק. אנחנו אופוזיציה לממשלה אבל לא אופוזיציה למדינה ולאינטרסים החיוניים שלה".

ח"כ עאידה תומא סלימן מחד"ש-תע"ל תקפה את הצעת החוק באמרה: "החוק הזה מטרתו להנציח את הכיבוש בשטחים הפלסטינים ולבסס משטר אפרטהייד ומשטר קולוניאליסטי בשטחים הכבושים. נגמרה כבר שעת החירום והכיבוש ממשיך עד היום".

תגיות:יו"שיריב לויןתקנות חירוםמליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה