חדשות ומשמעותן

הצהרונים יסובסדו, או שניאלץ לשלם עוד 250 שקלים לחודש?

עם עלייתה של הממשלה החדשה נדרש שר האוצר סמוטריץ' לדון בהתייקרות הצהרונים. האם הסבסוד יימשך, או שבחלק מהערים יידרשו ההורים לשלם סכום גבוה? כל הפרטים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם הורים לילדים בצהרונים ייאלצו לשלם בקרוב 250 שקלים נוספים לחודש עבור צהרון לילד? על השאלה הזו מתבקש לענות בימים אלו שר האוצר החדש בצלאל סמוטריץ', כחלק מדיון לא פשוט שמקבל את פניו בתפקידו החדש.

מה היה עד היום, וכמה שילמו ההורים?

למעשה, ילדים המתגוררים באשכולות בעלי דירוג סוציואקונומי 1-3, כמו למשל כל הערים החרדיות, נדרשו לשלם מלכתחילה 50 שקלים בלבד מידי חודש לצהרון. בערים באשכולות הסוציואקונומיים בדירוג 4-5, כמו טבריה, מגדל העמק, אופקים, אשדוד, ועוד, שילמו ההורים גם כן רק 50 שקלים, כחלק מהתוכנית הכלכלית להפחתת יוקר המחייה, ואילו באשכולות הגבוהים יותר, כמו הרצליה, רמת השרון, חיפה ועוד, שילמו 300 שקלים. בימים אלו של סוף שנת 2022 מגיעה התוכנית הכלכלית לסיומה, ונראה לכאורה כי ילדים מהאשכולות 4-5 יידרשו לשוב ולשלם את הסכום הגבוה - 300 שקלים.

מי מתנגד לכך?

הנהגת ההורים הארצית יוצאת בימים אלו במאבק בטענה שלא ייתכן להוסיף על יוקר המחייה גם את העלות הגבוהה של הצהרונים, ובפרט שבתחילת השנה רשמו ההורים לצהרון מבלי לדעת שהדברים ישתנו. במכתב שהם הפנו לראשי האוצר והחינוך צוין כי "הרשויות באשכולות הללו לא יוכלו לשאת את ההפרשים לסבסוד הצהרונים, והדבר יפגע אנושות בהורים ובילדים המתגוררים ביישובים אלו". דרישת הנהגת ההורים הארצית הייתה להמשיך בסבסוד הצהרונים באשכולות 4-5 לפחות עד סוף שנת הלימודים. "אנו מצפים מכם שלא להמתין לכניסתם של שרי הממשלה לעומק הדברים, מאחר ועתה נכנסו לתפקידם, בכדי להכריע בסוגיה חשובה זו, ולדאוג כבר עכשיו להמשך הסבסוד, כאמור, לפחות עד לסיום שנת הלימודים תשפ"ג", נכתב במכתב. גם ח"כ אייכלר מיהדות התורה פנה לשר האוצר סמוטריץ' ונענה כי הנושא בטיפול.

בימים האחרונים יצאה הודעה מלשכתו של סמוטריץ' על כך שהוחלט להמשיך בסבסוד הצהרונים למשך החודשיים הקרובים. סמוטריץ' הדגיש כי בכוונתו להמשיך את הסבסוד עד סוף שנת הלימודים הנוכחית, אך הדבר תלוי באישור תקציב המדינה.

זה המקום לציין כי המתכונת בה מופעלים הצהרונים בסבסוד ניכר של המדינה קיימת כחמש שנים, ומסייעת מאוד למשפחות. קודם לכן הוענקו הצהרונים בסבסוד שנגזר בהתאם לרמת הכנסות ההורים (בדומה לדירוג במעונות היום) מה שמנע מילדים רבים את האפשרות להשתתף בצהרון. כעת הציפייה מהממשלה היא שכחלק מהמלחמה ביוקר המחייה יימשך סבסוד הצהרונים גם הלאה.

תגיות:צהרוניםסבסודבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה