חדשות בארץ

הממשלה אישרה את מינויו של משה בר סימן טוב למנכ"ל משרד הבריאות

השרים אישרו מינויי מנכ"לים במשרדי הממשלה, אולם ההצבעה על מינויו של משה בן זקן למנכ"ל משרד התחבורה נדחתה בשבוע. יוסי פוקס מונה למזכיר הממשלה, וצחי הנגבי מונה ליועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל

בר סימן טוב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בר סימן טוב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של משה בר סימן טוב לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. בר סימן טוב כיהן בעבר כמנכ"ל המשרד, כציר הכלכלי בוושינגטון ובשורה של תפקידים באגף התקציבים של משרד האוצר, בהם המשנה לממונה על התקציבים.

במסגרת תפקידיו, בר סימן טוב שימש כרכז תחום הבריאות באגף התקציבים וחבר בוועדת סל הבריאות. כמשנה לממונה על אגף התקציבים היה אחראי בין השאר על תקציבי הבריאות ועסק בפתרון שביתת הרופאים ובניסוח הסכם קיבוצי לרופאים במגזר הציבורי.

שר הבריאות אריה דרעי בירך על אישור מינויו של בר סימן טוב: "ניסיונו המקצועי העשיר ויכולותיו המוכחות במשרד הבריאות והאוצר הופכים אותו לאדם הנכון ביותר להובלת הרפורמות שאנו מתכוונים לקדם בשנים הקרובות במשרד הבריאות. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקיד".

בנוסף, אישרה הממשלה את מינויו של עו"ד רונן פרץ למנכ"ל משרד הפנים. לפרץ עבר מקצועי עשיר בשירות הציבורי, והוא מילא מגוון תפקידים במשרד ראש הממשלה, ביניהם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, סגן בכיר למזכיר הממשלה, יועץ בכיר למזכיר הממשלה ועוד.

מינויים נוספים שאושרו: יוסי פוקס מונה לתפקיד מזכיר הממשלה, יוסי שלי יכהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, וצחי הנגבי יכהן בתפקיד היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל. איתמר דוננפלד מונה למנכ"ל משרד המשפטים, ויהודה מורגנשטרן ישמש כמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון.

במקביל למינויים שאושרו, החליטה הממשלה לדחות בשבוע את ההצבעה על הצעתה של שרת התחבורה מירי רגב למנות את משה בן זקן למנכ"ל משרדה. ההחלטה התקבלה לבקשתו של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גיל לימון, כדי לתת שהות להגיע להסדר בנושא.

מוקדם יותר פרסמה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, את חוות דעתה בנושא, וכתבה כי יש מניעה משפטית למנות את בן זקן למנכ"ל משרד התחבורה, זאת בהתבסס על החלטת ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה שלא לאשר את המינוי בטענה כי בן זקן אינו כשיר למלא את התפקיד. במהלך הדיון בממשלה אמרה רגב כי קיימת חשיבות רבה במשרות אמון להצלחתם של השרים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף, כחיזוק לדברים, כי "מינוי פוליטי הוא ראוי, ולפעמים אפילו חובה".

תגיות:מירי רגבאריה דרעימשה בר סימן טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה