חדשות בארץ

אהרן ברק נגד רפורמת לוין, הרש"פ נגד הסנקציות הישראליות: סיכום חדשות השבת

בכיר בקואליציה טוען כי שר הביטחון בני גנץ "שועט" לעבר ממשלת נתניהו, מנהיג הסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים האמריקני הצליח להיבחר ליו"ר הבית. כל מה שחשוב לדעת

אא

הרשות הפלסטינית הגיבה אמש (שישי) להודעה על הסנקציות הישראליות נגדה. דובר הרשות, נביל אבו רודינה, אמר כי "הצעדים שעליהם הכריזה ממשלת הכיבוש בתגובה למהלך הפלסטיני נידונים ונדחים".

אבו רודינה קרא לקהילה הבינלאומית, ובראשה ארצות הברית, לנקוט ב"פעולה מיידית" כדי לעצור את האיומים הישראלים: "ממשלת הכיבוש הקיצונית מבקשת להסלים ולגרור את האזור לפיצוץ, ומתעלמת בבוטות מהחוק הבינלאומי, המחייבת עמדה בינלאומית נגדית ונחושה".

אתמול דווח, כי הקבינט המדיני-ביטחוני החליט בישיבתו ביום חמישי על שורה של צעדי תגובה נגד הרשות הפלסטינית בעקבות פנייתה לבית הדין הבינלאומי בהאג בשבוע שעבר. הצעדים כוללים: העברה של כ-139 מיליון שקל מתוך כספי הרשות הפלסטינית לנפגעי הטרור; החלה מיידית של קיזוז תשלומי הרשות למחבלים ובני משפחותיהם לשנת 2022; הקפאה של תוכניות בנייה של הפלסטינים בשטחי C; שלילת הטבות לאח"מים שמובילים את המאבק המשפטי-מדיני נגד ישראל; ונקיטת פעולות מול ארגונים ביהודה ושומרון שמקדמים פעילות טרור או כל פעילות עוינת.

בכיר בקואליציה טוען כי שר הביטחון לשעבר בני גנץ "שועט" לעבר ממשלת נתניהו – כך פורסם בחדשות 12. על פי הדיווח, הצהרתו של גנץ ביום חמישי האחרון, בה הציע להקים צוות משותף שידון ברפורמות המשפטיות שהציג שר המשפטים יריב לוין, באה במסגרת הניסיון למצוא את הדרך להיכנס לממשלה. בסביבתו של גנץ מכחישים את הטענות.

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, תוקף – בריאיונות לערוצים השונים – את הרפורמה של שר המשפטים לוין. בריאיון לכאן חדשות אמר ברק כי "השר לוין אסף את כל ההצעות הרעות שנעשו במשך השנים, וחיבר אותן ביחד לאיזו שהיא שרשרת שהיא חונקת את הדמוקרטיה הישראלית". ברק, שכונן את "המהפכה החוקתית" אותה באה הרפורמה של לוין לבטל, הוסיף כי "אין רעה גדולה מזאת כמהפכה חוקתית, הדבר המקביל ביותר זו מהפכה של טנקים".

מנהיג הסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים האמריקני, קווין מקארתי, הצליח הבוקר להשיג את הרוב הדרוש ונבחר ליו"ר בית הנבחרים, וזאת לאחר 14 סבבי הצבעה בהם כשל בעקבות מרד במחנה הרפובליקני. מקארתי, שהשיג בסיבוב ה-15 רוב של 216 תומכים מול 212 מתנגדים, יחליף את הנציגה הדמוקרטית ננסי פלוסי.

מחאת החיג'אב: איראן הוציאה הבוקר להורג שני צעירים, שהשתתפו בהפגנות והורשעו בהריגת חבר במיליציית הבסיג'. בכך עלה לארבעה מספר המוצאים להורג מפרוץ המחאה. על פי הדיווחים של ארגוני זכויות אדם, עשרות מפגינים נוספים נידונו לעונש מוות.

תגיות:הרשות הפלסטיניתאהרן ברקסיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה