חדשות בארץ

שר החינוך קיש ביטל את רפורמת הבגרויות של שאשא ביטון

שר החינוך הנכנס, יואב קיש, הודיע על ביטול רפורמת הבגרויות במקצועות המורשת, החברה והרוח של קודמתו בתפקיד, יפעת שאשא ביטון: "המקצועות מהווים חלק משמעותי בעיצוב דמותו האישית והלאומית של התלמיד, נשיב להם את מעמדם"

  • י"ב טבת התשפ"ג
קיש (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)קיש (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
אא

שר החינוך יואב קיש הודיע היום (חמישי) על ביטול רפורמת הבגרויות של שרת החינוך לשעבר, יפעת שאשא ביטון.

ממשרד החינוך נמסר כי החלטתו של קיש התקבלה "בתום שורה של דיונים, ונוכח המשובים שהצטברו ממנהלים, גורמי המקצוע במטה ומורים, מהם עולה תמונה המצביעה על קשיים ביישום רפורמת הבגרויות במקצועות המח"ר (מורשת, חברה ורוח), ועל פגיעה ביציבות ובחשיבות של מקצועות ההומניסטיקה".

בהתאם להחלטה, תלמידי כיתות י' בשנה זו (תשפ"ג) יעברו ללמוד ולהיבחן בדומה למתווה ההיבחנות של תלמידי כיתות י"א השנה (תשפ"ג), אשר כולל: היבחנות חיצונית במקצוע הומניסטי אחד לפחות, ויתר מקצועות ההומניסטיקה בהיבחנות בית ספרית. המשימות המקוונות והמבחנים שנעשים בכיתה י' יהוו חלק מהציון של ההיבחנות הפנימית. כמו כן, התלמידים ימשיכו ללמוד ולהיבחן בהיבחנות חיצונית במקצועות: שפת אם, אנגלית, מתמטיקה ומקצועות ההגבר.

בד בבד, הנחה קיש את צוותי המקצוע של משרד החינוך להתכנס כדי לגבש חלופה חדשה למתווה ההיבחנות במקצועות ההומניסטיקה. המנכ"ל הנכנס אסף צלאל יציג את המתווה החדש עד לסוף חודש מרץ 2023.

"מקצועות ההומניסטיקה תנ"ך והיסטוריה מהווים חלק משמעותי בעיצוב דמותו האישית והלאומית של התלמיד", מסר קיש. "אנו נשיב להם את מעמדם ואת המקום הראוי להם. ההחלטה החדשה תאפשר בראש ובראשונה להחזיר לבתי הספר ולמקצועות הללו יציבות ורציפות. בימים אלה יתחילו דיונים של אנשי המקצוע במשרד לגיבוש חלופה חדשה שתוצא עם כל הגורמים הרלוונטיים ותוצג לציבור באופן מסודר".
 

תגיות:משרד החינוךיואב קישיפעת שאשא ביטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה