חדשות בארץ

המחבל הרוצח ששוחרר מהכלא מסית לטרור: "מוכן להקריב עוד 40 שנה מחיי"

"קול דמי החייל הקדוש סמל אבי ברומברג הי"ד זועקים היום מן האדמה": בארגון "תורת לחימה" קוראים לעצור מיידית את המחבל, ששוחרר הבוקר לאחר 40 שנות מאסר

  • י"ב טבת התשפ"ג
מתחם בתי הסוהר איילון (צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)מתחם בתי הסוהר איילון (צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

המחבל כרים יונס, שרצח ב-1980 את רב"ט אברהם ברומברג הי"ד, שוחרר לפנות בוקר (חמישי) מהכלא, לאחר שסיים לרצות 40 שנות מאסר.

בהנחיית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחרר המחבל בשעת בוקר מוקדמת, וצוות שב"ס הסיע אותו מהכלא לצומת רעננה. המטרה היתה למנוע תמונת ניצחון, בה נראה המחבל יוצא מהכלא. בצומת רעננה יצר המחבל קשר עם משפחתו, שבאה לאוספו.

לאחר  השחרור נסע המחבל לקבר אימו, ושם אמר לתקשורת הפלסטינית: "מוכן להקריב עוד 40 שנה למען חירות עמנו. הנחמה שלנו היא שהאסירים היום מאוחדים מול הברבריות של הכיבוש. השארתי מאחור אסירים רבים וליבי איתם. יש בהם מי שחולם על מוות בגלל הייאוש".

ארגון "תורת לחימה" הגיב בחריפות, וקרא לחקור את המחבל: "ארבעים שנות מאסרו של המחבל כרים יונס היו בגין חטיפתו ורציחתו של החייל אברהם ברומברג ז"ל בנובמבר 1980. כרים חטף את החייל מצומת חדרה עת שהיה בדרכו מבסיסו שברמת הגולן אל ביתו. כרים ירה בו בנשקו האישי והשליך אותו לדמם בצד הדרך. ארבעה ימים גסס אברהם עד שנגאל מייסוריו".

בארגון התייחסו לדבריו של המחבל על יד קבר אימו: "אין צורך להכביר במילים על המסוכנות העולה מדבריו, מחבל שידיו מגואלות מדם חייל צה"ל, משלהב את אספסוף מעריציו רגעים ספורים לאחר שחרורו מהכלא, משבח ומעלה על נס את סיבת מאסרו והיא – מעשה טרור אכזרי, המחבל הנתעב מביע מוכנות לבצע פשע נורא זה שוב – אף במחיר נטילת חירותו לשארית חייו.

"סכנה מיידית זו של חזרתו לטרור, אינה בגדר חשש בלבד, אלא מגובה בעשרות מקרים בהם חזרו מחבלים משוחררים לבצע מעשי טרור וטבח: כרים ראתב יונס עוויס, נאסר אבו-חמייד, אחסאן שוהנה, עלא מחמד פיאד קפישה, אבראהים מחמד אחמד חלביה, וסים סלים מצטפא ג'אלד, מוראד קוואסמה ועוד מובאים כדוגמא למחבלים שעם שחרורם שבו לבצע מעשי חבלה וטרור והרגו ופצעו עשרות חיילים ואזרחים. לכן, עקב המסוכנות הרבה הנשקפת מדברים אלו, אבקש לעצור באופן מיידי ודחוף את המחבל כרים יונס, לחוקרו ולהביאו לדין בהקדם בעוון תמיכה בטרור", לשון ההודעה.

"היום הוא יום חרפה למערכת המשפט ולממשלות ישראל לדורותיהן. מחבל רוצח שנשאר בחיים, יושב בכלא ארבעים שנה בלבד (ולא לכל ימיו) על רצח חייל צה"ל, רואה אור יום ומשתחרר לביתו, הוא אות קלון למדינת ישראל. לא פלא שמיד עם צאתו, חזר המחבל הזחוח להסית לרצח חיילים ועל כך אנו נגיש תלונה למשטרה.

"חובת הממשלה הנכנסת, שנבחרה לשם כך, לוודא שכל מחבל שכזה מחוסל או מוצא להורג, משפחתו מגורשת, ותומכיו נענשים - ובוודאי לא יכולים להיות חברי כנסת בישראל. אמש התחילה הממשלה בתיקון מערכת המשפט אך בכך לא די. קול דמי החייל הקדוש סמל אבי ברומברג הי"ד זועקים היום מן האדמה", סיימו בארגון את ההודעה החריפה.

תגיות:כלאמחבליםאברהם ברומברג הי"דטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה