חדשות בארץ

ערב הדיון בבג"ץ | דרעי: "בוטח בבורא עולם"

שר הפנים והבריאות, אריה דרעי, הגיב על עמדת היועמ"שית בעתירות נגד מינויו לחבר בממשלה: "הפריכה את הטענות הכוזבות שנשמעו נגדי בשבועות האחרונים, לפיהן הולכתי שולל את בית המשפט"

דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לקראת הדיון מחר (חמישי) בבג"ץ בעתירות נגד מינויו לחבר בממשלה, פרסם הערב שר הפנים והבריאות, אריה דרעי, הודעה בה התייחס לעמדתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שקראה לבית המשפט להורות על ביטול מינויו.

"אני מברך על תגובת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שהתפרסה על עשרות עמודים, אשר הפריכה את הטענות הכוזבות שנשמעו נגדי בשבועות האחרונים, לפיהן הולכתי שולל את בית המשפט", פתח דרעי את הודעתו. "היועצת המשפטית מאשרת בתשובתה, כי מעולם לא התחייבתי לפרוש מהחיים הפוליטיים לצמיתות וכי לא הפרתי את הסדר הטיעון ולא הולכתי שולל את בית משפט השלום בהתפטרותי מהכנסת ה-24".

"אני בוטח בבורא עולם, מאמין וסומך על בית המשפט העליון בירושלים שיתכנס מחר בהרכב מורחב של 11 שופטים, שישמע את קולם של למעלה מ-2 מיליון אזרחי ישראל, ובכללם 400 אלף מצביעי ש"ס שרוצים לראות אותי שר בממשלת ישראל".

דרעי הוסיף: "אני סמוך ובטוח שבית המשפט העליון יאפשר לי להמשיך ולפעול לצמצום הפערים בחברה וישים קץ למסע הרדיפה כנגדי וכנגד בני משפחתי שנמשך כבר למעלה מ-6 שנים. שנים מייסרות של חקירות קשות שלי ושל קרובי משפחתי, שנים של חשדות כבדים כנגדי שכדברי היועץ המשפטי לשעבר ד"ר אביחי מנדבליט, 'ההר לא הוליד אפילו עכברון'".

כאמור, מוקדם יותר הגישה בהרב מיארה את עמדתה לבג"ץ בעתירות נגד מינויו של דרעי לשר הפנים והבריאות ובתיקון סעיף הכשירות בחוק יסוד הממשלה, ששינה את המצב המשפטי כך שכעת יו"ר ועדת הבחירות מוסמך לבחון אם הרשעת אדם פוסלת את כשירותו רק אם נגזר עליו עונש של מאסר בפועל.

היועמ"שית כתבה בתשובתה כי יש לדחות את העתירות נגד תיקון החקיקה, שכן "האופן שבו פותחה בפסיקה האפשרות המשפטית לפסול חוקי יסוד בשל שימוש לרעה בסמכות של הכנסת לחוקק חוקי יסוד, אינה מאפשרת לבית המשפט להתערב בתיקון חוק היסוד". עם זאת, בהרב מיארה טענה כי ההחלטה למנות את דרעי לשר "חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות" ומשכך יש להורות על ביטול המינוי.

היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפק, הגישה אתמול לבג"ץ את עמדתה בנוגע לעתירות נגד חוק דרעי, וטענה כי יש לדחות אותן: "עמדתה המסורתית של הכנסת היא שאין לבית המשפט הנכבד מקור סמכות להפעלת ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד", כתבה. לדבריה, "בחינה מהותית של הסוגיה מעלה שהכנסת לא עשתה 'שימוש לרעה' בסמכותה המכוננת. העובדה שמקרה פרטי היווה תמריץ לחקיקה אינה הופכת חוק כללי לחוק 'פרסונלי'. כמו כן, אין בתחולתו המיידית של תיקון חוק היסוד על ידי הכנסת שכוננה אותו כדי לשנות מסקנה זו ולהצביע על 'שימוש לרעה' בסמכות המכוננת".

תגיות:בג"ץאריה דרעיגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה