חדשות בריאות

סוף סוף ירידה: מחירי תרופות המרשם יוזלו ב-7.47%

המפקח על מחירי התרופות במשרד הבריאות הודיע על הוזלת מחירי תרופות המרשם באחוזים ניכרים. "כך ננגיש אותן לכלל האוכלוסייה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על רקע יוקר המחיה והמחירים המטפסים, נחמד לשמוע גם בשורות טובות: בימים אלו, עם תחילת שנת 2023, הודיע סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות והמפקח על המחירים חיים הופרט, כי החל מתחילת השנה הנוכחית, יוזלו מחירי תרופות המרשם בשיעור ממוצע של כ-7.47%.

המחיר המינימאלי בו יוזלו התרופות הוא 4.61% והמקסימאלי הוא 9.24%, כאשר ההוזלה המשמעותית ביותר היא על התרופות שמחיריהן מלכתחילה גבוהים. בסך הכל מדובר בכ-1500 תרופות מרשם המפוקחות על פי חוק פיקוח על מצרכים ושירותים. מחיר תרופות ללא מרשם, יישאר זהה לזה שהיה בשנת 2022 ולא יחול בו שינוי.

הופרט ציין בסיפוק כי "שוק התרופות הוא דינאמי, מגוון ואיכותי, בפרט שבשנים האחרונות נכנסו לישראל תרופות חדשניות רבות. מכיוון שתרופות הן מוצר בסיסי וחיוני, מחיריהן נמצאים תחת פיקוח של משרד הבריאות. מאז שנת 2018 ירדו מחירי תרופות המרשם המפוקחים בכ-25%, כאשר מגמת ההורדה נעשית תוך כדי איזון בין המחיר לבין מחויבותו של המשרד לשמור על הדינמיות והחדשניות בשוק התרופות".

פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, הוסיף: "הפיקוח על מחירי התרופות הינו כלי חשוב בריסון עליית מחירי התרופות שמביא לירידת המחירים. כך נוכל להנגיש מגוון רחב של תרופות לכלל האוכלוסיה, באופן שמאפשר להכניס תרופות רבות יותר לסל הבריאות הממלכתי ולהוריד את ההשתתפות העצמית שנגזרת ממחיר המחירון. נמשיך לפעול במגמה להפחית את ההשתתפויות העצמיות גם בצירים נוספים"

תגיות:משרד הבריאותמחירי התרופות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה