חדשות בארץ

נשקפה סכנה לחייה: בת תשע בלעה ’בטעות’ שן חלב - וניצלה בנס

זה אחד הסיפורים היותר ביזאריים שתשמעו, אבל בחסדי ה' הוא נגמר לגמרי בנס: השבוע הובהלה לבית החולים רמב"ם ילדה בת תשע ששאפה לריאותיה 'בטעות' שן חלב. בשלב מסוים נשקפה סכנה לחייה, אך היא ניצלה

אא

זה אחד הסיפורים היותר ביזאריים שתשמעו, אבל בחסדי ה' הוא נגמר לגמרי בנס: השבוע הובהלה לבית החולים רמב"ם ילדה בת תשע בשם גילי בצלאל מהיישוב משגב שבצפון - לאחר ששאפה אל ריאותיה שן חלב.

הכל התחיל כשגילי למדה בבית ספרה, ובאחד השיעורים הרגישה ששן החלב שלה שהתנדנדה - נפלה. אך לא סתם נפלה. גילי הרגישה שהיא שאפה אותה בטעות אל גופה. בסערת רגשות היא קמה, ניגשה אל המורה וסיפרה לה את מה שזה עתה קרה - והמורה מצדה יצרה קשר עם הוריה של גילי, ועדכנה אותם במצב. 

יום לאחר מכן גילי הרגישה כאב חד בזמן שלקחה נשימה עמוקה. במרפאת היישוב אליה נלקחה ביצעו צילום דימות, ובד בבד המליץ הרופא לפנות למיון ילדים. "הגענו לרמב"ם בשעות הערב המוקדמות. גילי הרגישה בסדר ולא היתה תלונה מיוחדת מעבר למה שהיא התריעה עליו מוקדם יותר", משחזרת נועה כץ, אמה של גילי, "אבל איך שנכנסנו למיון פתאום חל שינוי במצבה, והיא התקשתה לנשום".

צוות מיון שהוזעק אל המקום, החליט להעביר את גילי לחדר ההלם ולהנשים אותה כדי לייצב את מצבה. לדברי ד"ר עידית פסטרנק, סגנית מנהל מיון הילדים בבית החולים רמב"ם - המצב היה בהול כל כך, שלא ניתן היה לחכות איתו. "רצנו איתה אל חדר הניתוח כי בשלב מסוים נשקפה סכנה לחייה. בהליך עדין עם מצלמה, שלף הצוות את השן מהריאה שלה".

לאחר הפעולה הכירורגית נשלחה גילי להמשך השגחה במחלקת טיפול נמרץ ילדים, ולמחרת כבר שוחררה לביתה כשהיא בריאה. 

"זה היה מזל גדול להיות במקום הנכון ובזמן הנכון. לא חשבנו לרגע שזה יכול להגיע לזה", סיפרה נועה. "כשהיא התחילה לסבול מקשיי נשימה וכשראיתי את הצוות רץ אליה, הבנתי בדיוק מה קורה וזה היה מבעית. אני מלאת תודה על הכל".

ד"ר פסטרנק מסכמת ואומרת כי ""מצב של השתנקות עלול להיות מסכן חיים. במקרה שילד משתנק ויש חשד או ידוע שהכניס עצם זר לפה, לא לקחת סיכון. חייבים ללכת להיבדק. יש להגיע למיון על מנת שרופא יאזין לריאות".

תגיות:סכנהשן חלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה