הידברות לנוער

משעמם לי. איך להעביר את הזמן?

אין לי מה לעשות בזמני הפנוי, איך מעבירים את היום?

  • י' טבת התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מכירים את הימים האלה שרק חושבים איך להעביר אותם? זה נראה ששום דבר יותר מדי מרגש לא הולך לצאת מהם, ואז פשוט מבזבזים אותם. "זה סתם עוד יום", אנחנו אומרים לעצמנו. וככה מוצאים את עצמנו מסיימים את היום הזה בלי שעשינו בו כלום. סתם עוד יום שחלף.

התורה מלמדת אותנו שאצל יהודי אין כזה דבר "סתם יום", שכל יום בודד בחיים שלנו הוא אוצר יקר, שאף יום אחר לא יכול להחליף אותו. על אברהם אבינו נאמר "ואברהם זקן בא בימים" (בראשית כ"ד, א'), ומסבירים שהכוונה היא שבפטירתו הוא הביא עמו את כל הימים של חייו. כלומר, שבכל יום הוא יצר הארות רוחניות מהמעשים הרוחניים של אותו יום, וכך כל יום בחייו היה יום שלם של רוחניות. רבי יהודה אריה ליב אלתר זצ"ל, האדמו"ר מגור, מבאר על הפסוק הזה: "פירוש 'בא בימים' - שהביא עמו כל ההארות שהיו לו בכל יום דבר מיוחד שנברא עליו, וכשמת הביא עמו כל הימים".

בעולם הנצחי העתידי מול כל אדם יעמדו כל ימי חייו, והם אלו שירכיבו את העולם הנצחי שלו. יהיו ימים שיהיו גדושים במצוות ומעשים טובים, ויהיו כאלה שפחות. כל יום בחייו של האדם יעמוד שם בפני עצמו. והימים של חיינו הם אלו שיהוו את העולם הבא שלנו. ולכן, לכל יום בחיים שלנו יש משמעות אדירה ונצחית.

במקום להעביר את הזמן בשעמום אפשר פשוט לשמוע שיעור תורה מחזק מרב שאתם מדברים אליו. כל דקה שאתם מאזינים לשיעור נחשבת לכם כמצווה של לימוד תורה. תוכלו למלא את היום גם בדברים נוספים שיחשבו עבורכם כמצוות חסד, כמו לעזור לאחים בשיעורי בית, לעזור להורים במטלות הבית, להכין כדורי שוקולד או ארוחה טעימה לבני המשפחה, לבקר את סבא וסבתא או להרים אליהם טלפון ועוד. וככה יום שיכול היה ללכת לאיבוד יכול להפוך בקלות ליום של עשייה רוחנית עם לימוד תורה ומצוות חסד.

רוצים לשמוע עוד? בקרו בסמינר הדיגיטלי מבית הידברות'70 השאלות הקשות ביהדות'

תגיות:הידברות לנוערשעמום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה