חדשות בארץ

"אבטל את רפורמת הקומה הכשרה": קרעי נכנס למשרד התקשורת

שר התקשורת החדש שלמה קרעי נכנס למשרד התקשורת, כשהוא מצהיר שיבטל את רפורמת הסלולר הכשר של השר היוצא יועז הנדל

  • ט' טבת התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

במשרד התקשורת נערך הבוקר (שני) טקס החילופים במעמד השר היוצא יועז הנדל, השר הנכנס שלמה קרעי, והנהלת המשרד.

קרעי אמר באירוע: "לפני 41 שנה, ערב ראש השנה, תשמ"ב, בעודי עובר בבטן אמי, טען ראש הממשלה מנחם בגין בראיון לטלוויזיה כי 'אלה העובדים בכלי התקשורת, הם הקבוצה שהיא למעשה מנהלת את עריכת החדשות וכדומה, הקבוצה הזאת מפרשת את המושג ממלכתיים כאנטי ממשלתיים. לא היה כדבר הזה בעבר'. לא היה כדבר הזה בעבר אמר מנחם בגין. לדאבוני, 41 שנה ודבר לא השתנה. 'אני טוען לממלכתיות', אמר בגין. 'כלומר, צריך לתת בטלוויזיה וברדיו ביטוי לכל גוון ציבורי רציני'. כמו אז כן היום. עדיין ישנם קולות שאינם נשמעים מספיק בתקשורת הישראלית.

"על מנת שנצליח לייצר כאן חברת מופת, עלינו לתת ביטוי למגוון הקולות היוצרים יחד את מי שאנחנו. נפעל לפתיחת שוק התקשורת לתחרות אמיתית, וכפועל יוצא מכך יתחזקו ההוגנות, השקיפות והאיכות, ויבוא לידי ביטוי באופן מאוזן הפסיפס המרהיב של כלל הציבור הישראלי", לשון קרעי.

קרעי הוסיף כי "השר היוצא קיבל החלטה בדבר הרגלי השימוש בטלפון הסלולרי במגזר החרדי - ניסיון להתערב בהרגלי שימוש של אזרחים פרטיים. בכוונתי לחתום בימים הקרובים על ביטול רפורמת הקומה הכשרה. לצורך מימוש מדיניות זו אני מתכוון למנות בימים הקרובים כמנכ"ל משרד את אלעד מלכה".

השר יועז הנדל אמר כי "התפקיד של משרד התקשורת הוא לחבר. עשינו פה מהפכה בחיבור המדינה מקצה הארץ ועד קצהָ לסיבים אופטיים. הורדת מחירים דרמטית באינטרנט הביתי, תחרות בפריפריה, הפרטת הדואר, כניסה לדור 5".

"הגעתי למשרד חבוט וחבול אחרי שקודמי התבלבלו ושמו את התפל כעיקר ועסקו בכתבות ולא בתשתיות. במקום רפורמות יעילות היו צריכים להתעסק עם חדרי חקירות. מעבר לחוסר ההבנה של מה המשרד הזה עושה, הם בזבזו את הזמן. שנים ארוכות בהן אזרחי ישראל פיגרו אחר מדינות בעולם. באפריקה היו סיבים. ברמאללה היו סיבים ופה עדיין חשבו שמשרד התקשורת מתעסק בכתבות בעיתון. אני לא קוסם, בסך הכל ישבתי ולמדתי מה צריך לעשות. ההגיון איך שהוא תמיד מנצח. המפתח לכל הצלחה זו בנייה ולא הריסה. לפתוח, לייצר תחרות, להרחיב, לפרוס, להקים".

"המפתח לכל הצלחה זו בנייה ולא הריסה. לפתוח, לייצר תחרות, להרחיב, לפרוס, להקים. היצירה הישראלית היא גם התעשייה הישראלית שמניעה, בין היתר את גלגלי הכלכלה. מאחורי גופי התקשורת עומדים ישראלים טובים רבים - חילוניים, דתיים, חרדים, שמאל וימין. הם לא אויב וכדאי שישמעו כמה שיותר קולות וגוונים.

הנדל סיכם: "השר שלמה קרעי אני מאחל לך שתרגיש את כובד האחריות ואני מבין משיחתנו שאתה אכן מרגיש - כמה שיותר בעיקר ולא בתפל, לחבר ולא להפריד".

אחרי דבריו של הנדל, אמר קרעי כי הוא "מקבל את האחריות על משרד התקשורת. אם רוצים לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון - עלינו לספק להם את התשתיות שיאפשרו זאת".

תגיות:רפורמת הקומה הכשרהמשרד התקשורתשלמה קרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה